آخرین وضعیت جنگ موصل
نیروهای کردی دولت خودمختار کردستان عراق از دو محور در حال پیشروی به محورهای ورودی شهر بعشیقه هستند.
کد خبر: ۳۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 November 2016
سرویس بین الملل تابناک تبریز،این شهر هر چند 14  کیلومتر با موصل فاصله دارد اما اهمیت زیادی برار عراق و ترکیه دارد چراکه تنها چند کیلومتر بالاتر از بعشیقه پایگاه نظامی ترکیه وجود دارد که در آن بیش از 1200 نظامی ترک در حال آماده باش و نیز آموزش نیروهای داوطلب ضد داعشی هستند.
 
الجزیزه گزارش می دهد  بییش از 100 نیروی داعشی تا کنون از بعشیقه فرار کرده اند البته اینها در فرار کردن تنهانیستند چرا که مردم عادی نز از ترس جنگ سخت میان کردها و داعش از این شهر گریخته اند.
 
این شهر به موصل کوچک نیز قابل تعریف است. شهری با سکنه هایی از قومیت های کرد، ترک ، عرب و ادیان اسلام ،ایزدی، مسیحیت  ومذاهب شیعه و سنی که نمونه کوچکی از موصل 2 میلیون نفری است .
 
این در حالی است که کردها در کرکوک به کوچ اجباری اعراب از شهر متهم شده اند . مساله ای که  پیشمرگه ها آنرا تکذیب کرده و یکسویه نامیده اند.
 
وضعیت آزادسازی موصل و رقه چندان مطلوب نیروهای ائتلاف نیست و از همین روی  مقام های نظامی  آمریکایی برای دیدار و مذاکره با ژنرال های ترک در آنکار حضور یافته اند.ژنرال پوزف دان فورد  با همتای ترک خود ، ژنرال هولوسی آکار در خصوص نحوه همکاری بر سر آزادسازی موصل و رقه دیدار و گفتگو کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار