طی آیینی در جزیره کیش انجام شد
پایگاه عملیاتی تازه ساخت شرکت ملی حفاری ایران روز شنبه (15 آبان ماه) طی آیینی در جزیره کیش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت
کد خبر: ۳۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 08 November 2016
 شرکت ملی حفاری ایران در آیین افتتاح رسمی این پروژه، امام جمعه، شماری از مسئولان محلی و سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران و متخصصان صنعت حفاری حضور داشتند.

در این آیین مهندس حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت در سخنانی صنعت حفاری را از بخش های مهم صنعت نفت عنوان و به تشریح جایگاه شرکت ملی حفاری در فرِآیند تولید نفت و گاز در کشور پرداخت. 

وی گفت: این شرکت با برخورداری از 75 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری نقش اساسی در عملیات حفاری چاه ها در میادین نفت و گاز خشکی و دریایی بیش از 10 استان کشور و حفظ ، نگهداشت و افزایش تولید ایفا می کند.  

بهمنی در پیوند با این مطلب افزود: ملی حفاری در 37 سال گذشته حفاری چهار هزار و 160 حلقه چاه اکتشافی، توسعه ای توصیفی و تعمیری را به متراژ افزون بر هشت میلیون و 815 هزار متر در کارنامه دارد که از این تعداد چاه سه هزار و 789 حلقه در خشکی و  371 حلقه در دریا حفر شده است ضمن اینکه 146 هزار و 735 مورد خدمات فنی و تخصصی نیز ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت هم اکنون در ردیف شرکت های مطرح حفاری در منطقه است و در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و حضور فعال در عرصه پروژه های بین المللی، طرح توسعه ناوگان و همچنین فضای عملیاتی و پشتیبانی را در برنامه دارد که ایجاد پایگاه عملیاتی در جزیره کیش با هدف پشتیبانی از عملیات حفاری در آب های خلیج فارس  از جمله این پروژه ها است. 

در این آیین حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جزیره کیش نیز ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان صنعت نفت، نقش شرکت ملی حفاری ایران را در پیشبرد اهداف و برنامه های این صنعت بسیار با اهمیت خواند. 

در ابتدای مراسم مسعود جعفر زاده رئیس اداره مهندسی راه و ساختمان شرکت با ارائه گزارشی از اجرای پروژه گفت: پایگاه عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در جزیره کیش در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع احداث و در زمان حاضر دارای دو هزار و یکصد متر مربع فضای اداری و 18 هزار متر مربع فضای کارگاهی و انبارهای پشتیبانی است. 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار