هیأت‌ ورزشی گلف بعد از پایان دوره چهار ساله آخرین رئیس خود و لغو مجمع انتخابات جدید، در حال حاضر بی‌تکلیف‌ترین هیأت‌ ورزشی استان قم است.
کد خبر: ۳۲۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم، هیأت گلف یکی از 43 هیات ورزشی فعال در استان قم است که کمتر از دو دهه از آغاز فعالیت رسمی این رشته ورزشی در قم می‌گذرد و زیر مجموعه آن علاوه بر گلف، رشته‌هایی نظیر مینی‌گلف و وودبال نیز فعال هستند و قمی‌ها به خوبی جذب این رشته ورزشی شده‌اند.

گلف تا کنون سه رئیس هیات به خود دیده است و همگان انتظار داشتند که با برگزاری مجمع انتخابات این هیات ورزشی در اوایل آبان ماه امسال، چهارمین رئیس هیات تاریخ گلف قم نیز مشخص شود اما این اتفاق رخ نداد تا ورزشکاران زیر مجموعه این رشته در بلاتکلیفی باشند.

پایان دوره 3 ماه سرپرستی هیات گلف قم

در واقع گلف از تیر ماه امسال که دوره چهار ساله ریاست سیدمحمد علویون در هیأت‌ گلف استان قم به پایان رسیده، این هیأت‌ با تصمیم فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان استان قم با معرفی سرپرست جدید به فعالیت خود ادامه داد اما با پایان دوره سرپرستی اکنون در بلاتکلیفی است.

بعد از پنجم تیر ماه که علویون از این هیأت‌ ورزشی خداحافظی کرد با ابلاغی که از سوی فدراسیون گلف صادر شد، حمید خواجه‌بیاتی مسوولیت سرپرستی هیأت‌ گلف استان قم را بر عهده گرفت تا به مدت سه ماه اداره فعالیت‌های این هیأت‌ ورزشی را در دست بگیرد.

یکی از مهمترین ماموریت‌های سرپرست هیأت‌ گلف استان قم این بود که مقدمات برگزاری مجمع انتخابات این هیأت‌ ورزشی را فراهم کند و این اتفاق نیز در دوره سرپرستی رخ داد و قرار بود این مجمع در سومین روز آبان ماه با حضور اعضای مجمع در اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شود.

ثبت نام 2 کاندیدا برای ریاست گلف

با توجه به مهلتی که امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در نظر گرفته بود، دو کاندیدا یعنی رضا دلاوری و سیدمحمد علویون برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند تا مجمع انتخابات این هیأت‌ ورزشی دو کاندیدا داشته باشد اما این مجمع در موعد مقرر برگزار نشد.

دلاوری به عنوان یکی از معاونین استانداری قم و علویون رئیس پیشین این هیأت ورزشی دو کاندیدای ریاست هیأت گلف استان قم هستند و قرار بود در سومین روز آبان ماه مجمع انتخابات به منظور تعیین رئیس جدید این هیأت با حضور کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر اعضای مجمع در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شود اما این مجمع ناگهان به تعویق افتاد.

حتی بعد از پایان دوره سه ماه سرپرستی حمید خواجه‌بیاتی در هیات گلف استان قم با وجود فعالیت‌های مثبت صورت گرفته، اما خواجه‌بیاتی در این هیات ورزشی ماندگار نشد تا به قول عامیانه، این هیات ورزشی در حال حاضر روی هوا باشد و ورزشکاران و نیروی انسانی فعال در بخش‌های مختلف آن بلاتکلیف باشند.

عملکرد موفق هیات گلف قم در دوره سرپرستی

البته در دوره سرپرستی هیأت‌ گلف استان قم نتایج بسیار خوبی توسط ورزشکاران این هیأت‌ ورزشی نصیب ورزش قم شد که از جمله آنها می‌توان به درخشش ورزشکاران رشته‌های مختلف زیر مجموعه این هیأت‌ ورزشی نظیر گلف، مینی‌گلف و به‌کاپ در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور اشاره کرد.

ورزشکاران این رشته ورزشی امسال موفق به کسب چهار عنوان برتر به‌کاپ ایران شدند، موفقیت‌هایی که نمایندگان به‌کاپ استان قم، در تابستان امسال ظرف کمتر از یک ماه با کسب چهار عنوان برتر و شاخص رقابت‌های به‌کاپ بانوان و مردان کشور به ارمغان آوردند.

نخستین دوره رقابت‌های به‌کاپ قهرمانی مردان و بانوان کشور اوایل مرداد ماه به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب تهران به انجام رسید که قهرمانی و نایب‌قهرمانی بخش بانوان آن به قم اختصاص یافت و سپس در نخستین دوره مسابقات لیگ و پیکارهای قهرمانی به‌کاپ ساحلی مردان و بانوان کشور، استان قم دو عنوان دومی و سومی را از آن خود کرد.

موفقیت 2 داور قمی در کسب مدرک قضاوت مسابقات وودبال

در حالی که هیات گلف استان قم در بلاتکلیفی به سر می‌برد اما نیروی انسانی فعال در این رشته چندان به امید مسوولان فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان قم و هیات گلف ننشسته‌اند، در این بلاتکلیفی دو داور برای نخستین‌بار در ورزش قم برای قضاوت رقابت‌های رشته ورزشی وودبال موفق به کسب مدرک معتبر داوری شدند.

این در حالی است که رشته ورزشی وودبال یکی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون گلف محسوب می‌شود که چند سالی است رسما فعال شده و علاقمندان متعددی را نیز جذب خود کرده است و در مسابقات کشوری این رشته نیز نمایندگان قم به میدان می‌روند.

وودبال در کنار مینی‌گلف، به‌کاپ و یکی دو رشته ورزشی جدید دیگر زیر مجموعه فدراسیون گلف ایران و هیأت‌های استانی این رشته هستند و در ادامه روند رو به رشد این رشته ورزشی در قم، دو تن نماینده قم در دوره داوری این رشته ورزشی موفق به کسب مدرک شدند.

خودکار و صادقی نخستین داوران وودبال قم

این دوره داوری ویژه رشته ورزشی وودبال توسط انجمن وودبال فدراسیون گلف برنامه‌ریزی و برگزار شد و اسامی پذیرفته شدگان در آن در حالی اعلام شد که دوره داوری در درجه سه بود و داورانی از استان‌های مختلف کشور که فعالیت در این رشته را آغاز کرده‌اند، برای دریافت مدرک در این دوره حضور یافتند.

در بین اسامی پذیرفته شدگان در دوره داوری درجه سه وودبال نام داورانی از استان‌های کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، قم و گیلان به چشم می‌خورد و از بین دو نماینده قم یک نفر در بخش آقایان و یک نفر در بخش بانوان در این دوره حضور یافته بودند که با موفقیت آن را پشت سر گذاشتند.

برای این منظور اعظم خودکار و بهروز صادقی از قم اعزام شده بودند، در حالی که این دوره به مدت سه روز برای دومین بار در تاریخ فعالیت این رشته در کشور و البته برای نخستین‌بار به میزبانی هیأت گلف استان فارس برگزار شد و شیرازی‌ها این دوره را در زمین وودبال زرقان میزبانی کردند.

دوره داوری درجه سه رشته ورزشی وودبال با تدریس مهرداد جمشیدی و محمدمهدی سعیدی مدرسین بین‌المللی این رشته برگزار شد تا داوران از دانش روز این رشته ورزشی در امر قضاوت رقابت‌های مهم و معتبر آن برخوردار شوند و وودبال ایران از این نظر یک گام دیگر در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

برنامه‌ریزی برای فصل جدید لیگ گلف باشگاه‌های ایران

خبر دیگر از فدراسیون گلف و گلف استان قم این است که به زودی جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی مسابقات فصل جدید لیگ گلف باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و در صورتی که تکلیف رئیس جدید هیأت گلف استان قم مشخص شود، قم نیز می‌تواند در این لیگ حضور یابد.

این در حالی است که با توجه به بازنگری و تجدید نظر در آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول گلف مردان و بانوان باشگاه‌های کشور، به زودی جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی فصل جدید این رقابت‌ها با حضور روسای هیأت‌های استانی و مدیران باشگاه‌ها و تیم‌های حاضر در لیگ در حضور دبیر فدراسیون، رئیس سازمان لیگ و دبیر سازمان لیگ این رشته برگزار خواهد شد.

بر اساس آیین‌نامه جدید، تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول گلف مردان و بانوان باشگاه‌های کشور باید مبلغ ورودی تعیین شده را به حساب درآمدی فدراسیون گلف پرداخت کنند و در تمامی مراحل رفت و برگشت این مسابقات نیز باید تیم‌ها حضور داشته باشند.

غیبت گلف قم در مسابقات لیگ کشور

این تصمیم با هدف ارتقاء سطح کیفی رقابت‌های لیگ گلف ایران گرفته شده تا تیم‌هایی که از توانایی مالی لازم برخوردارند در لیگ حضور یابند اما در حال حاضر هیأت گلف استان قم هیچ امکان تصمیم‌گیری برای حضور در این مسابقات ندارد زیرا این هیأت بعد از دوره سرپرستی اکنون بلاتکلیف است.

این در شرایطی است که در سال قبل تعداد هشت تیم در مسابقات لیگ برتر و تعداد 9 تیم در رقابت‌های لیگ دسته اول گلف مردان باشگاه‌های کشور حضور داشتند و بازی‌های لیگ دسته اول گلف بانوان ایران نیز با حضور هفت تیم رسما راه‌اندازی و برگزار شد.

در شرایطی که سال 1394 تعداد دو تیم از مسابقات لیگ برتر گلف به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کردند و دو تیم از دسته اول به لیگ برتر راه یافتند اما از قم مدت زیادی است که در لیگ گلف ایران خبری نیست و باید منتظر ماند و دید که ابتدا تکلیف هیات ورزشی گلف قم چه می‌شود و سپس رئیس جدید آیا تصمیمی برای حضور گلف قم و رشته‌های زیر مجموعه آن در لیگ‌های کشور دارد یا خیر؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار