رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت:
رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: پلیس راهور بدون توضیح و برخلاف مصوبه و مجوز دولت شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری را متوقف کرده است که سبب بیکاری نزدیک به 10 هزار نفر مستقیم و 50 هزار نفر غیر مستقیم در صنعت موتورسیکلت‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل حجازی با اشاره به مصوبه دولت و هیأت وزرا در سال گذشته مبنی بر ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه امسال اظهار کرد: بر این اساس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با این طرح همراه شد و ساخت زودتر از موعد موتورسیکلت‌های انژکتوری را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: به این ترتیب بود که از تیرماه امسال هیچ ثبت سفارشی برای موتورسیکلت‌های کاربراتوری صورت نگرفت و همه موتورهای سفارش داده شده انژکتوری بودند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه با توجه به مصوبه دولت، مجوز ساخت همه موتورسیکلت‌های باقیمانده در کارخانه‌ها تا پایان سال از دولت دریافت شد، خاطرنشان کرد: موجودی موتورسیکلت‌های کارخانه‌ها نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت احصا و در اختیار پلیس راهور قرار گرفت با این حال پلیس بیش از 50 روز است که از شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: در سالی به سر می‌بریم که شعار آن مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این زمینه است ولی برخوردهای متضادی در این زمینه می‌بینیم که موانعی را بر سر تولید ملی به وجود آورده‌اند.

حجازی با اشاره به متعهد بودن انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت به وعده‌های پیشین خاطرنشان کرد: در مقابل انتظار همکاری از سوی مسؤولان نیز وجود دارد، زیرا تولیدکنندگان در شرایط سخت تحریم فعالیت خود را متوقف نکردند و با سیاست‌های نظام و دولت همراه بودند و به همین دلیل انتظار دارند پاسخ شفافی از مسؤولان امر دریافت کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: پلیس راهور ناجا در جایگاهی است که باید براساس دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عمل کند و در غیر این صورت و در این شرایط که رکود حاکم است، توقف شماره‌گذاری محصولات قبلی ضررهای قابل توجهی به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ورود و تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری توسط کارشناسان این صنعت در حال انجام است و در این شرایط، دولت و دستگاه‌های مسؤول هم باید همکاری لازم را با انجمن تولیدکنندگان داشته باشند.

حجازی خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز هیچ پاسخ شفاف و متقنی از سوی دستگاه‌های مربوطه به انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ارائه نشده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بانی اصلی صنعت در کشور است، گفت: به همین دلیل دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها نباید با دستورالعمل‌های خود، فعالیت‌های تولیدی را متوقف کنند.

وی عملکرد جزیره‌ای در حوزه صنعت را عاملی برای توقف فعالیت‌های تولیدی دانست و تصریح کرد: اشتغالزایی و گردش مالی بالای صنعت تولید موتورسیکلت امری اثبات شده است با این حال به جای اینکه شرایط برای بومی‌سازی کامل و صادرات محصولات به خارج از کشور فراهم شود، شاهد حاشیه‌سازی برای تولیدکنندگان هستیم.

حجازی با تاکید بر جلب نظر صنعتگران داخلی در وهله نخست توسط مسؤولان کشور گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر توجه به تولیدکنندگان ایرانی تصریح داشته‌اند؛ وقتی دولت مصوبه‌ای داشته و آن را ابلاغ کرده جای سؤوال است که چرا دیگر سازمان‌ها در مقابل مجوز دولت مقاومت می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: پلیس راهور هنوز پاسخ روشنی به درخواست انجمن مبنی بر دلیل توقف شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: حدود 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 50 هزار نفر به طور غیرمستقیم در صنعت موتورسیکلت‌سازی ایران فعالیت می‌کنند اما توقف شماره‌گذاری از 50 روز پیش تاکنون و ادامه این روند، موجب تعطیلی کارخانه‌ها تا پایان آبان‌ماه می‌شود.

حجازی با بیان اینکه در مهرماه فقط یک هفته موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره‌گذاری شدند، گفت: پلیس راهور حتی به درخواست ملاقات مدیران انجمن جواب مثبتی نداده است تا بتوانیم دلیل روشنی برای این اقدام بیابیم.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات امنیت سرمایه‌گذاری داخلی را با تهدید مواجه می‌کند و در حالی‌که جواز تولید موتورسیکلت‌ از وزارت صنعت اخذ شده است ولی سازمانی دیگر اینگونه بر سر فروش و عرضه محصولات مانع‌تراشی می‌کند.

حجازی با بیان اینکه شنیده شده در برخی استان‌ها خدمات بعد از شماره‌گذاری همچون ثبت مشخصات مالکان هم متوقف شده است، گفت: شرط راه‌اندازی خط تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری، فروش موجودی انبارهاست و قرار بوده است که تا پایان سال موجودی کارخانجات که سرمایه‌های ملی کشور است به اتمام رسیده و شرایط برای تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری مهیا شود هرچند که اکنون دو ماه از نیمه دوم سال گذشته و شرایط فروش موجودی موتورسیکلت‌های تولید شده مهیا نبوده است. 

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت تصریح کرد: انجمن به دنبال تعامل و حرکت براساس استانداردهای موجود در زمینه تولید است و خود را به توافقات پیشین متعهد می‌داند ولی فروش محصولات قبلی زمینه‌ساز این امر خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار