تابناک: رئیس اتاق بازرگانی در یکسال اخیر به دلیل فشارهای اقتصادی که بر تمام اقشار مردمی استان اصفهان وارد شده است، اقدام به سخنرانی‌های تند در پشت تریبون می‌کند که تماما حقایقی تلخی است که یک مقام رسمی در پی حل نشدن مشکلات این شهر و بوم بر آن اذعان کرده است.
کد خبر: ۳۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 12 December 2016
تابناک اصفهان: عبدالوهاب سهل آبادی چندی پیش در دیدار با وزیر اقتصاد از اصفهان ستیزی که به این استان طی سالهای گذشته روا شده است، گلایه کرد و افزود: "آقای وزیر هرکاری توانستید انجام دادید تا کمر تولیدکننده را خم کنید؛ تولیدکنندگان و صنعت‌گران آن‌گونه که شما محاسبه می‌کنید شرعا و عرفا به دولت بدهکار نیستند".
 
وی با بیان اینکه 99 درصد از داوطلبان استخدامی‌ها برای آبدارچی سازمان‌ها و شرکت‌ها، با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، گفت: در شش ماهه اول سال ، 15 هزار کارگر بیکار شدند ، امروزدست به هر اقدامی زدند تا کمر تولید کننده‌ها را خم کنند، امروز بسیاری از صاحبان کارخانجات و صنایع یا در راهرو دادگستری یا در زندان به سر می‌برند.
 
سهل آبادی با بیان اینکه امروز در رکود کامل اقتصادی به سر می‌بریم، گفته بود؛ آقای وزیر هرکاری توانستید انجام دادید تا کمر تولیدکننده را خم کنید؛ تولیدکنندگان و صنعت‌گران آن‌گونه که شما محاسبه می‌کنید شرعا و عرفا به دولت بدهکار نیستند.
 
پرده برداری از حقایق کسب و کار اصفهان توسط وی در حالی صورت گرفت که استاندار اصفهان نیز در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی صحبت از حمایت بانک‌ها از صنایع وتثبت 48 هزار فرصت شغلی خبر داد.
 
وی گفت: در این مدت با تسهیل مسائل بانکی، مالیاتی و بیمه ای و پرداخت تسهیلات مالی، 34 هزار فرصت شغلی تثبیت و 14 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به طرح ارائه بسته های حمایتی به صنایع کوچک و متوسط، اظهار کرد: در این طرح 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات به 600 واحد صنعتی در استان اصفهان پیش بینی شده است.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان در زمینه ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب در کشور رکورد زده است، گفت: چهار هزار و ۶۵۲ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد یکهزار و ۲۸۱ واحد به شعب بانک ها معرفی شدند.
 
وی افزود: ۳۶۶ واحد موفق به عقد قرار داد با بانک ها به میزان 2 هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال شدند و تاکنون ۳۴۵ واحد تسهیلات خود را به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال اخذ کردند.
 
زرگرپور خاطرنشان کرد: علاوه بر بسته حمایتی دولت، شبکه بانکی نیز در فرایندی دیگر از حدود 807 واحد صنعتی استان در زمینه تسهیلات بانکی به میزان 6 هزار و 800 میلیارد ریال حمایت کرده است.
 
وی تصریح کرد: در مجموع یکهزار و 152 واحد صنعتی در استان اصفهان از تسهیلات بانکی 9 هزار و 300 میلیارد ریالی بهره مند شدند.
 
البته هر مسئولی به نسبت جایگاه خود سخنی در باب وضعیت کسب و کار در استان اصفهان گفته است که قابل تامل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
واقعا که
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار