عملیات اجرایی طرح یزد 1 فولاد آلیاژی ایران با اعتباری بالغ بر 132میلیون دلار اعتبار ارزی و 315 میلیارد تومان بودجه ریالی با حضور استاندار یزد آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،در این آیین استاندار یزد روند فعالیت های شرکت فولاد آلیاژی با ثبت رکوردهای متعدد در تولید، فروش، صادرات و تعداد شیفت های کاری را رضایت بخش دانست و افزود: این موفقیت ها حاصل انسجام و نگرش جامع مدیریت شرکت فولاد است.
سیدمحمد میرمحمدی در خصوص طراحی 20 محصول جدید در فولاد آلیاژی با هدف توسعه پایدار افزود: به نظر می رسد مدیران و کارشناسان این مجموعه با تولید محصول های جدید نگاه به بازارهای خارجی دارند که امید آن می رود به چشم انداز هدف گذاری شده با ظرفیت کامل دست یابند.
وی درباره طرح یزد 1 گفت: این طرح در 2 سال گذشته به دلیل مشکلات متعدد و پایین آمدن قیمت فولاد قرار بود متوقف شود ولی با صرفه جویی و تخفیف 125 میلیارد تومانی در هزینه ها و قراردادها، از امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده و باید در اجرای این طرح، سرعت عمل مدنظر قرار گیرد تا نتیجه این فعالیت ها، اقتصادی و درآمدزا باشد.
میرمحمدی اضافه کرد: طرح یزد 1 با اشتغالزایی بالا و تولیدات خوبی که در آن پیش بینی شده می تواند علاوه بر درآمدزایی و ارزش افزوده، به بازگشت سرمایه و بهبود وضعیت تولید کشور و استان کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد تا طرح یزد 1 فولاد آلیاژی در سه ماهه چهارم سال 1397 و بدون تاخیر به بهره برداری برسد.
عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی با ظرفیت تولید بیش از 700 هزار تن بیلت ترکیبی آلیاژی و کربنی در مساحتی به وسعت 300 هکتار در مجاورت کارخانه فولاد آلیاژی ایران به عنوان طرح فولاد یزد 1 از امروز به صورت رسمی آغاز شد.
در طرح فولاد یزد1 ، ساخت کارخانه لوله‌های آلیاژی بدون درز و وایر به عنوان صنایع پایین دستی و ساخت واحد آهن اسفنجی به عنوان صنایع بالا دستی در دستور کار قرار گرفته است.
تجهیزاتی نظیر کوره قوس الکتریکی 100 تن، کوره پاتیلی 100 تن، ریخته گری مداوم پنج شاخه، تجهیزات غبارگیری، تجهیزات سایت قراضه و سیستم‌های انتقال مواداولیه از طریق وندورهای معتبر اروپایی از جمله تجهیزات اصلی طرح فولاد یزد 1 است.
تأمین آب و برق و گاز، تأمین 38 لیتر بر ثانیه آب انتقالی، 120 مگاوات برساعت برق، 20 هزارمتر مکعب گاز در ساعت، ‌ساخت مخزن 5000 مترمکعبی متعادل کننده آب، اجرای پست بلافصل برق پروژه و ساخت مخزن 18 هزار مترمکعبی ذخیره آب طرح از جمله اقداماتی است که تاکنون برای طرح فولاد یزد 1 اجرایی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار