رقابت پنج تیم حاضر در گروه نخست پیکارهای لیگ دسته یک والیبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور به میزبانی قم با صعود سه تیم به مرحله نهایی پایان یافت.
کد خبر: ۳۴۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال استارت دیدارهای مرحله مقدماتی فصل 1395 مسابقات لیگ دسته اول والیبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور با رقابت مدعیان صعود به مرحله نهایی به انجام رسید.

در حالی که فدراسیون والیبال تیم کریمه قم را به عنوان میزبان بازی‌های گروه نخست از مرحله مقدماتی لیگ دسته اول والیبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور انتخاب کرده بود، بازی‌های این گروه به مدت پنج روز با حضور تیم‌هایی از پنج استان در سالن ورزشی غدیر قم برگزار شد.

صعود 6 تیم برتر از 2 گروه مرحله مقدماتی

با مشخص شدن میزبان بازی‌های مرحله مقدماتی فصل 1395 پیکارهای لیگ دسته اول والیبال رده سنی نوجوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور، طبق برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال این مرحله از رقابت‌ها در دو گروه به شکل دوره‌ای بین مدعیان قهرمانی برگزار شد.

برای این منظور علاوه بر باشگاه‌ کریمه قم که میزبانی دیدارهای گروه نخست مقدماتی را انجام داد، باشگاه نیروگاه سیکل ترکیبی دامغان نیز به عنوان میزبان دیدارهای مرحله مقدماتی فصل جدید لیگ دسته اول نوجوانان ایران در گروه دوم مقدماتی انتخاب شد و تیم‌های سایر استان‌ها در این گروه رقابت کردند.

رقابت 5 تیم در جام شهدای منا

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول ایران در رده سنی نوجوانان پسر همانند سایر لیگ‌ها، با عنوان جام شهدای منا به صورت متمرکز به انجام رسید و به مدت پنج روز بین مدعیان صعود به مرحله نهایی ادامه یافت تا اینکه از هر گروه سه تیم به مرحله نهایی رفتند.

در مدت زمان پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام تیم‌ها از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، حضور پنج در گروه نخست این دوره از رقابت‌ها قطعی شد و بر این اساس نمایندگان قم، ورامین، کرمان، کاشان و سیرجان، بازی‌های خود را به میزبانی کریمه قم انجام دادند تا صعود کننده‌ها به مرحله بعد مشخص شود.

کریمه قم میزبان دیدارهای گروه نخست مقدماتی

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده در فدراسیون والیبال، تیم‌های کریمه قم، لاستیک بارز کرمان، گل‌گهر سیرجان، فرش محتشم کاشان و بختیاری ورامین در گروه نخست مقدماتی بازی‌های خود را به میزبانی باشگاه والیبال کریمه قم انجام دادند و در مجموع 10 بازی به انجام رسید و نمایندگان سیرجان، قم و کاشان از این گروه بالا آمدند.

در گروه دوم از مرحله نخست پیکارهای لیگ دسته اول والیبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور نیز که به میزبانی شهر دامغان برگزار شد و سه تیم صعود کننده از بین  تیم‌های نیروگاه سیکل ترکیبی دامغان، اتحاد جوان همدان، سپهر الکتریک قزوین، عقاب سبلان، شهرداری بجنورد و عقاب تهران مشخص شد.

استعدادهای والیبال قم در مسیر قهرمانی ایران

در حالی که استعدادهای والیبال قم در ترکیب تیم کریمه به دنبال قهرمانی در لیگ امسال هستند، تیم‌های حاضر در گروه نخست مقدماتی این مسابقات روزی دو مسابقه در سالن ورزشی غدیر قم برگزار کردند، در حالی که هر تیم حاضر در این رقابت‌ها امکان معرفی 20 بازیکن را داشت اما به اجبار باید از 14 بازیکن متولد یازدهم دی‌ماه سال 1377 به بعد در ترکیب خود استفاده می‌کردند.

این رقابت‌ها در حالی به میزبانی کریمه قم پایان یافت که هر تیم حاضر در پیکارهای لیگ دسته اول بزرگسالان والیبال ایران باید در دسته‌ اول نوجوانان و جوانان ایران نیز حضور داشته باشد زیرا در غیر این‌صورت از سوی فدراسیون والیبال مبلغ 10 میلیون جریمه می‌شود.

تیم نوجوانان کریمه قم در این رقابت‌ها با ترکیب علیرضا پادام، علی بیگدلی، محمدصالح ونکی، احسان حسین‌پور، علیرضا طالب بخشایش، حسین فیروزپور، عباس طیبی، محمد میرزایی، محمد اویسی، رضا مددی، محمدمهدی پایاب، محمدحسین محمدی‌تبار، وحید شیخ‌هادی و امیر هوشنگی به مصاف حریفان رفت.

3 پیروزی و یک باخت در کارنامه والیبالیست‌های کریمه قم

تیم والیبال نوجوانان کریمه قم در این دوره از مسابقات که به شکل دور‌ه‌ای به انجام رسید، در چهار مسابقه خود با سرمربیگری سیدروح‌الله شفیعی‌دارابی و مربیگری عباس بختیاری، جواد سعادتمندی و حامد برجیان به مصاف رقبای حاضر در گروه نخست رفت، ضمن اینکه مسوولیت سرپرستی تیم والیبال نوجوانان کریمه قم را نیز رضا پیش‌بین بر عهده داشت و آنالیزور نماینده والیبال استان قم نیز حسین آزاد بود.

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسوولان برگزاری این رقابت‌ها، عصر روز نخست بازی‌ها ابتدا فرش محتشم کاشان به مصاف لاستیک بارز کرمان رفت و با حساب سه بر صفر از سد حریف خود گذشت، ضمن اینکه کریمه قم مقابل تیم گل‌گهر سیرجان به برتری سه بر دو دست یافت.

شروع موفق کریمه قم با برتری برابر قهرمان گروه نخست

نخستین پیروزی برای تیم والیبال نوجوانان کریمه قم در پایان یک بازی سخت و پرهیجان برابر گل‌گهر سیرجان به دست آمد، در حالی که کریمه ست‌های دوم، سوم و پنجم را با امتیازهای (25 بر 22)، (25 بر 16) و (17 بر 15) به نفع خود تمام کرد و ست‌های اول و چهارم را با امتیازهای (25 بر 23) و (25 بر 21) به حریف باخت.

اما کریمه قم در جدال با بختیاری ورامین که دومین مسابقه این تیم از گروه نخست مرحله مقدماتی لیگ دسته اول والیبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور بود، با حمایت تماشاگران علاقه‌مند به والیبال در سالن غدیر شهر قم کار خود را آغاز کرد اما بر خلاف انتظار، ‌ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 21 باخت تا در ست‌های بعدی با امتیازهای (25 بر 20، (26 بر 24) و (25 بر 15) در مجموع این بازی را سه بر یک ببرند، ضمن اینکه در دیگر مسابقه روز دوم تیم گل‌گهر سیرجان با حساب سه بر یک برابر تیم فرش‌ محتشم کاشان پیروز شد.

شکست قمی‌ها برابر نماینده کاشان و برتری بر کرمان برای صعود

شاگردان سیدروح‌الله شفیعی در تیم والیبال نوجوانان کریمه قم در سومین روز بازی‌هایی که میزبانی آن را از گروه نخست مقدماتی بر عهده داشتند، با قرعه استراحت مواجه شده و نظاره‌گر عملکرد دیگر رقبا بودند تا در دو مسابقه بعدی خود با قدرت بیشتر به میدان بروند، دیدارهایی که فرش محتشم کاشان سه بر یک از سد هتل بختیاری قزوین پیروز شد و تیم گل‌گهر سیرجان نیز سه بر صفر برابر لاستیک بارز کرمان به برتری رسید.

در چهارمین روز بازی‌های گروه نخست مقدماتی لیگ دسته اول والیبال نوجوانان ایران نیز دو بازی برگزار شد که در یکی از این دیدارها در حضور تماشاگران قمی، کریمه قم در سومین دیدار خود به مصاف تیم والیبال فرش محتشم کاشان رفت و در حالی که انگیزه کسب سومین برد خود در این رقابت‌ها را داشت باخت.

در این دیدار حساس، جذاب و تماشایی که پنج گیم نیز به طول انجامید، کریمه قم ناباورانه با حساب سه بر دو به فرش محتشم کاشان باخت تا تنها یک امتیاز از این بازی بگیرد و البته به نخستین باخت این مرحله نیز تن بدهد، ضمن اینکه هتل بختیاری ورامین سه بر صفر بر لاستیک بارز کرمان غلبه کرد

صدرنشینی نماینده سیرجان و نایب‌قهرمانی کریمه قم

با نتایجی که در روز چهارم بازی‌های گروه نخست مقدماتی لیگ دسته اول والیبال نوجوانان باشگاه‌های کشور در سالن غدیر قم رقم خورد، بازی‌های روز پایانی فوق‌العاده حساس شد و پیروزی تیم‌های گل‌گهر سیرجان و کریمه قم، ‌رتبه‌‌های اول و دوم این گروه را به این دو تیم داد.

در بازی‌های برگزار شده روز پنجم و پایانی این گروه ابتدا تیم‌های گل‌گهر سیرجان به مصاف تیم هتل بختیاری ورامین رفت و با حساب سه بر صفر به برتری رسید و در دومین بازی تیم کریمه قم مقابل تیم لاستیک بارز کرمان قرار گرفت و این بازی را سه بر یک برد.

با پایان پنج روز رقابت پنج تیم حاضر در گروه نخست مقدماتی لیگ دسته اول والیبال نوجوانان باشگاه‌های کشور، در جدول رده‌بندی نهایی این مسابقات، نمایندگان سیرجان، قم و کاشان به عنوان سه تیم نخست به مرحله نهایی مسابقات نوجوانان ایران صعود کردند.

در این رده‌بندی تیم گل‌گهر سیرجان با سه برد، یک باخت و 10 امتیاز در صدر ایستاد، کریمه قم با همین عملکرد و کسب 9 امتیاز در مکان دوم جای گرفت و تیم والیبال فرش محتشم کاشان نیز با سه برد و هشت امتیاز به عنوان تیم سوم راهی مرحله نهایی این رقابت‌ها شد و هتل بختیاری ورامین با یک برد و سه امتیاز در مکان چهارم ایستاد، ضمن اینکه لاستیک بارز کرمان بدون امتیاز در رده آخر جدول قرار گرفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار