مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: اجرای طرح مشترک جنگل کاری بین استان های ایلام و واسط عراق تحت عنوان پروژه کاشت نهال سید الشهدا ، 700 هزار اصله نهال از نوع مقاوم سازگار با شرایط جغرافیایی منطقه کاشته می شود و امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری تکمیل شود.
کد خبر: ۳۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 22 December 2016
 طرح جنگل کاری سید الشهدا روز پنجشنبه با حضور استانداران ایلام و واسط عراق و جمعی از مسئولان 2 استان در مرز زرباطیه عراق آغاز شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ استاندار ایلام گفت: اجرای طرح مشترک جنگل کاری بین استان های ایلام و واسط عراق موسوم به پروژه کاشت نهال سید الشهدا با هدف مهار ریزگردها، تلطیف هوا و جلوگیری از گسترش بیابان زایی و همچنین پیشگیری از هجوم ریزگردها به سمت ایلام انجام می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در حاشیه آیین کاشت نهال در اراضی مرزی زرباطیه عراق اظهار کرد:قرار است با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین از مهران به سمت شهر کوت عراق، این طرح ارزشمند در 2 طرف جاده از پایانه مرزی زرباطیه در مقابل مرز مهران تا شهر کوت مرکز استان واسط امتداد داشته باشد.

وی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی ایران در مذاکره های متعدد با همتایان عراقی خود خواستار توسعه طرح جنگل کاری در داخل خاک عراق و نیز همکاری بیشتر طرفین برای مهار ریزگردها شدند.

استاندار واسط عراق هم در این آیین گفت: در صدد هستیم این طرح مفید جنگل کاری را با توجه به موضوع راهپیمایی اربعین تا استان کربلا ادامه دهیم.

مالک خلف وادی تاکید کرد: بر اساس مطالعه و برنامه ریزی های انجام گرفته باید 10 عرصه جنگلی از مرز زرباطیه تا کربلا ایجاد شود./م


استانداران ایلام و واسط عراق همچنین از نهالستان محسن آب مهران محل تولید نهال های گرمسیری اداره کل منابع طبیعی استان ایلام نیز بازدید کردند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار