سفیر ترکیه در ایران:
تابناک: سفیر ترکیه در ایران با اشاره به اینکه در هفته پنج پرواز توسط شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایر) به اصفهان انجام می شود، افزود: این شرکت آمادگی افزایش شمار پروازها از ترکیه به اصفهان و بالعکس را دارد.
کد خبر: ۳۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا هاکان تکین ( Reza Hakan Tekin ) روز یکشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: شرکت ترکیش ایر آمادگی دارد تا هر روز دو پرواز به شهر تاریخی اصفهان انجام دهد.

وی شمار پروازهای شرکت ترکیش ایر به ایران را هر هفته 63 پرواز اعلام کرد و افزود: شرکت ترکیش ایر آمادگی افزایش تا 100 پرواز در هفته را دارد.

سفیر ترکیه در ایران در عین حال تصریح کرد: مشکلاتی در راستای افزایش شمار پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایر ) به ایران وجود دارد که باید با همکاری سازمان هواپیمایی ایران برطرف شود.

تکین همچنین به حجم سرمایه گذاری ترکیه در ایران اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری ترکیه در ایران بیش از 2/1 میلیارد دلار است.

سفیر ترکیه در ایران گفت: ایران در طول سالهای گذشته 100 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده و این رقم ها قابل افزایش است.

وی از تمایل شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گفت: باتوجه به قیمت انرژی در ایران و وجود نیروی انسانی متخصص می توان زمینه حضور سرمایه گذاران ترک را در ایران فراهم کرد.

تکین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صنعت توسعه یافته گردشگری ترکیه گفت: این کشور آماده است تجارب خود در زمینه صنعت گردشگری را در اختیار ایران قرار دهد.

سفیر ترکیه در ایران با اشاره به بازدید یک میلیون و 600 هزار نفر ایرانی در سال گذشته از ترکیه گفت: در این مدت 400 هزار گردشگر ترکیه از ایران دیدن کردند و اگر شرایط و زیرساخت های صنعت گردشگری ایران توسعه یابد این عدد می تواند چندین برابر شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز از آمادگی همکاری فعالان اقتصادی این استان با سرمایه گذاران ترکیه برای اجرای مشترک سرمایه گذاری خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری یکی از مهمترین زمینه های قابل سرمایه گذاری مشترک دو کشور است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی خواستار تشویق گردشگران ترکیه برای بازدید از اصفهان شد و گفت: استان اصفهان با دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده یونسکو می تواند یکی از مقاصد گردشگری ترکیه باشد.

وی به سابقه تاریخی روابط اقتصادی و مناسبات فرهنگ ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: این پشتوانه تاریخی زمینه حجم وسیع تعاملات تجاری ایران و ترکیه را فراهم می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :