گلفبازان همدانی در حالی به تمرین های خود ادامه می دهند که چشمشان با دستان بخش خصوصی دوخته شده است.
کد خبر: ۳۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 19 May 2015
نبود زمینی مناسب برای گلفبازان در همدان مشکل قدیمی استان است که همچنان لاینحل مانده و برای رسیدن به تصور بازیکنان از زمین واقعی بر زمین های خاکی تمرین می شود حال آنکه بخش خصوصی حل کننده مشکل است.

به گزارش مهر، گلف از جمله ورزش ‌ها و بازی ‌های فضای آزاد است که در آن بازیکنان به طور فردی یا تیمی به‌ وسیله چوب ‌های مخصوص توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.

به طور کلی گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌ وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد.

بازی گلف در فضای باز و عموماً در بین درختان و چمن زارها با پستی و بلندی های طبیعی انجام می شود که این امر باعث آسایش و آرامش درونی فرد می شود و وجود حداکثر اکسیژن و نور طبیعی در محل بازی گلف به ارگانیسم بدن این اجازه را می دهد که دستگاه های حیاتی به خوبی انجام وظیفه نموده و در این حالت طبیعتاً قدرت اندیشه و تصمیم گیری به مراتب بیشتر از زمان ها و مکان های دیگر است.

گلف

براساس بررسی ها پس از انقلاب تشکیلات ورزش گلف کشور از اردیبهشت سال ۱۳۷۰ در قالب یک کمیته آغاز به کار کرد و با توسعه فعالیت‌های خود به عنوان فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران معرفی و در لیست فدراسیون‌ های رسمی کشور قرار گرفت و در سال ۱۹۹۶ میلادی به عضویت شورای جهانی گلف درآمد و بعدها با کنفدراسیون گلف آسیا و اقیانوسیه نیز مرتبط شد.

استان همدان نیز نزدیک سه سال است که فعالیت گلف را آغاز کرده و به طور رسمی این رشته ورزشی در استان همدان دارای هیئت ورزشی شده است و در این مدت پیشرفت های خوبی داشته که احداث زمین گلف منوط به پیدا کردن اسپانسر است

رئیس هیئت گلف استان همدان در همدان با اشاره به رشته ورزشی گلف اظهار داشت: ورزش گلف یک ورزش خانوادگی محسوب می شود و تمام اعضای خانواده می توانند بدون هیچگونه محدودیتی به تمرین گلف بپردازند.

وهاب به منش افزود: پوشش لباس ورزشکاران این رشته مناسب است و این موضوع به ویژه به منظور توسعه و تعمیم ورزش بانوان که تا حدودی در مکان های باز ورزشی محدودیت دارند، قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ورزش گلف برای تمامی سنین توصیه می شود، گفت: امکان انجام این ورزش از سنین کودکی تا کهنسالی وجود دارد و هر چند تحرک لازمه جوانی است اما قابلیت استمرار و تکرار مداوم و آهسته این ورزش آمادگی جسمانی را تا سنین بالا حفظ می کند.

رئیس هیئت گلف استان همدان عنوان کرد: گلف فعالیتی مناسب برای کهنسالان است زیرا روند اجرا و انجام این ورزش بر خلاف ورزش های دیگر عاری از حرکات تند و فشارهای نامنظم بر اندام ها و عضلات است و مسافت طی شده در ورزش گلف حدود هشت کیلومتر با زمان متوسط سه الی چهار ساعت است که این حجم فعالیت با توجه به زمان آن فعالیتی ایده آل برای افراد مسن محسوب می شود.

گلف

به منش با اشاره به وضعیت ورزش گلف در استان همدان بیان کرد: استان همدان از دارا بودن زمین گلف محروم و بهمین دلیل فعالیت در رشته محدود است اما با مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان چند هکتار زمین در دهکده المپیک همدان برای احداث زمین گلف در اختیار هیئت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در این زمین به صورت خاکی فعالیت محدودی داریم اما به دنبال اسپانسریم که با تامین اعتبارات لازم در سال جاری زمین گلف را احداث کنیم.

همدان به دنبال میزبانی مسابقات در رشته مینی گلف است
رئیس هیئت گلف استان همدان با بیان اینکه فعالیت مینی گلف در همدان مناسب است، گفت: با تلاش های صورت گرفته ۱۸ باکس زمین گلف شامل ۹ باکس در چمن مصنوعی و ۹ باکس در زمینی بتونی که در کشور بی نظیر است در ورزشگاه ملت سعیدیه همدان ایجاد شده است.

به منش عنوان کرد: در بازدید رئیس فدراسیون گلف در سال گذشته از زمین مینی گلف همدان، این زمین بی نظیر شناخته شد و چنین عنوان شد که اگر استانی بخواهد زمین مینی گلف را ایجاد کند به طور قطع زمین مینی گلف همدان را به عنوان الگوی کشوری معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هنوز تقویم ورزشی فدراسیون به دلیل انتخابات بسته نشده است، بیان کرد: مجمع فدراسیون خرداد ماه برگزار خواهد شد و به دنبال گرفتن میزبانی در رشته مینی گلف برای سال جاری در همدان هستیم.

رئیس هیئت گلف استان همدان عنوان کرد: زمین مینی گلف همدان در ورزشگاه ملت همدان واقع شده و مجموعه ای بسیار مفرح و دلپذیر همراه با امکانات اقامتی و پذیرایی در این مکان فراهم است و به طور قطع بهترین شرایط برای میزبانی کشوری را خواهیم داشت.

به منش با اشاره به ورزشکاران سازمان یافته این رشته بیان کرد: با توجه به مدت کم فعالیت این رشته بیش از ۱۰۰ نفر به طور سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی در این رشته فعالیت می کنند که با توجه به ثبت نام های سال جاری این آمار افزایش داشته است.

گلف

وی افزود: در گذشته هیچ شهرستانی در این رشته فعال نبود اما به زودی شهرستان نهاوند فعال خواهد شد که در زمینی که در منطقه علیمردیان برای این رشته در نظر گرفته شده فعالیت آغاز می شود.

ایجاد زمین مینی گلف در پارک ها ضرورت دارد

رئیس هیئت گلف استان همدان با بیان اینکه پارک های همدان می تواند به زمین مینی گلف تجهیز شود، بیان کرد: شهرداری همدان با این حرکت که هزینه چندانی نیز ندارد به رشد گلف و استقبال مردم و شناخت آنها از این رشته کمک می کند.

به منش عنوان کرد: در سایر استان ها این اقدام صورت گرفته و باعث گرایش بیشتر مردم به ورزش گلف و نشاط و شادابی در پارک ها شده که امیدواریم شهرداری همدان و شورای شهر در این زمینه به کمک ورزش گلف استان بیایند.

وی درباره فعالیت بانوان در این رشته بیان کرد: آقایان و بانوان کاملا در یک سطح قرار دارند و حتی در بعضی موارد مانند مینی گلف بانوان جلوتر نیز هستند.

رئیس هیئت گلف استان همدان عنوان کرد: همچنین در اعزام هایی که به دوره های مربیگری داشته ایم کوچکترین تفاوتی قائل نبودیم و به تعداد مساوی آقایان و بانوان را به دوره های آموزشی اعزام کرده ایم.

به منش با اشاره ه مربیان این رشته گفت: هشت مربی گلف و مینی گلف در بخش بانوان و آقایان در همدان فعالیت می کنند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

با این تفاسیر چنین به نظر می رسد حال آنکه مسئولان و مقام ارشد استان ایجاد نشاط و شادی در همدان را اولویت برنامه های فرهنگی قرار داده با حل مشکل زمین گلف برای جوانان استان همدان راه را برای ترویج نشاط هموارتر کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار