راگبی‌بازان قمی برای آماده‌سازی و حضور در تیم‌های ملی از زمین آسفالت ورزشگاه تختی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، علت استفاده راگبی‌بازان قمی از زمین آسفالت و بدون استفاده ورزشگاه تختی که در مقابل سالن جودو این ورزشگاه قرار دارد این است که این ورزشکاران زمین چمن برای تمرین ندارند و برای دور نشدن از وضعیت آمادگی و تمرینی مجبور هستند روی آسفالت و در شرایط غیراستاندارد تمرین کنند. 

رشته راگبی یکی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی است که برخلاف دیگر نقاط جهان، هنوز در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده اما در 2 سال اخیر سرعت رشد فزاینده‌ای داشته است. 

قم قرار است 2 نماینده در ترکیب تیم ملی راگبی 7 نفره برای اعزام به مسابقه‌های رنکینگ آسیا در قطر داشته باشد؛ اما قسمت جذاب ماجرای راگبی در قم این است که بخش اعظم اعضای تیم ملی راگبی نوجوانان ایران را قمی‌ها تشکیل خواهند داد. 

گرچه امکانات برای تمرین راگبی‌بازان قمی در حداقل ممکن است، با توجه به آمار جالب توجه بازیکنان راگبی قم در بخش پایه، پیش‌بینی می‌شود راگبی در 5 سال آینده با جهشی فراتر از حد تصور به یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی در قم تبدیل شود. 

تیم راگبی قم امسال در لیگ کشور حضور داشت و این حضور، چند سالی است بدون توقف ادامه داشته است. تحرک و سرعت از جمله ویژگی‌های راگبی است که آن را در کنار شکل عجیب خربزه‌ای توپ آن برای کسانی که بار اول آن را از نزدیک می‌بینند جذاب است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار