اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه این شورا در پیرامون موضوع شورایاری ها با یکدیگر مشاجره کردند.
کد خبر: ۳۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 19 May 2015
به گزارش ایرنا در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران موضوع شورایاری ها مطرح شد که موجب مشاجره لفظی میان اعضای شورای شهر شد. 

محمد سالاری رییس هیات اجرایی شورایاری های شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه به موضوع تشکیل شورایاری ها انتقاد جدی دارم گفت: انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها بیست و دوم اسفند ماه سال گذشته برگزار و مقرر شد مراسم تحلیف اعضا تا پایان فروردین در شان این جایگاه برپا شود اما به دلایل نامعلومی این اتفاق نیافتاد. 

وی با بیان اینکه در نحوه اداره شورایاری ها تغییراتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: این موضوع بدون نظر اعضای شورا و مصوبه در صحن صورت گرفته که خلاف قانون است. 

سالاری با اشاره به بحث هایی از قبیل لزوم داشتن تحصیلات بالای کارشناسی ارشد برای انتخاب دبیر شورایاری های محله تاکید کرد: همانطور که همه اعضای شورای اسلامی شهر تهران می توانند برای هیات رییسه کاندید شوند نباید هیچ محدودیت قانون از نظر مدرک تحصیلی برای دبیر شورایاری ها گذاشته شود.

مرتضی طلایی رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران در تذکری به سالاری پاسخ داد و گفت: از آغاز بحث های شورایاری ها هرمشکلی که بوده به این ستاد نسبت داده اند. 

وی افزود: از رییس شورای اسلامی شهر تهران می خواهم زمانی را برای ارائه اسناد به افکار عمومی در صحن علنی شورا تعیین کند. 

وی تصریح کرد: پیش از دوره چهارم جلسه ای برای تحلیف اعضای شورایاری ها نداشته ایم پس برگزاری جلسه برای این دوره نیز بی معنی است. 

طلایی با بیان اینکه آیین تحلیف شورایاری ها به دلیل تداخل با برنامه های دولت لغو شد افزود: بحث علنی شورایاری ها در جلسات شورا توسط بنده مطرح شد، پس نمی توانید مشکلات این ستاد را به من نسبت دهید. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ شائبه ای درخصوص تغییرات بدون هماهنگی با اعضای شورا وجود ندارد گفت: بحث های کارشناسی که در جلسات ستاد هماهنگی انجام می شود تا پیش از ابلاغ هیچ سندیتی ندارد، پس نباید به شایعات دامن زد.

در این زمان سایر اعضای شورای اسلامی شهر خواستار پاسخگویی به رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها شدند اما رییس شورا به دلیل پایان یافتن تعداد تذکرات این اجازه را به اعضا نداد. 

در این بین اعضای شورای شهر بدون روشن شدن میکروفن های خود با صدای بلند شروع به صحبت کردند و چمران تنها به اسماعیل دوستی اجازه یک دقیقه ای داد. 

دوستی گفت: ما صبوری می کنیم و سخنی نمی گوییم اگر شما دلواپس هستید ما حتی دلواپس هم نیستیم زیرا ما به پیشرفت و آینده نظام مانند آفتابی روشن اعتقاد داریم. 

وی افزود: بحث شورایاری ها از نظر روانی و اجتماعی به صلاح شورای شهر تهران نیست. 

تقی پور با عصبانیت از جای خود برخواست و با فریاد به ریاست شورا اعتراض کرد به همین خاطر جو صحن علنی شورا به هم ریخت و حدود پنج دقیقه همه اعضا با یکدیگر مشاجره کردند. 

وی در ادامه اظهارات دوستی در واکنش به فرصت یک دقیقه ای برای سخن گفتن، گفت: شما همه چیز را به بازی گرفته اید. 

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران شورا نیز به دلیل تخصیص ندادن زمان از سوی هیات رییسه برای تشریح این موضوع جلسه را به نشان اعتراض ترک کرد که با میانجی شدن دنیامالی و حبیب کاشانی پس دقایقی به صحن بازگشت. 

چمران رییس شورای شهر تهران نیز گفت: کار شورایاری ها با هیات امنا کار متفاوتی است و اجازه دهید در جلسه بعدی شورا یا جلسه فوق العاده این موضوع را بررسی کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار