مدیرعامل بانک انصار:
مدیرعامل بانک انصار اوضاع اقصادی کشور را نامناسب برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در کشور به دلیل علاقه به ایران نیست، بلکه سرمایه‌گذاران خارجی نیم درصد کارمزد از بانک‌ها دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 03 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایرنا ، آیت ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل آرمان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بانک انصار با عنوان موسسه صندوق قرض‌الحسنه انصارالمجاهدین با دستور و سرمایه حضرت امام خمینی (ره) در سال 1367 ایجاد شد که در شش سال اخیر فعالیت خود را در قالب شخصیت حقوقی بانک شروع کرده است.
وی با اشاره به ارائه آماری از فعالیت‌های این بانک افزود: بانک انصار، شرکت سهامی عام است و علاوه بر برخورداری از حدود 100 هزار نفر سهام‌دار، نزدیک به 11 میلیون نفر از مردم ایران مشتریان آن هستند.
مدیرعامل بانک انصار این مؤسسه را شفاف‌ترین نهاد بورسی کشور برشمرد و اضافه کرد: این بانک باید گفت به‌عنوان مرکزی مردم نهاد و انقلابی در طول سال‌های فعالیت خود اقدامات خوبی داشته است.
ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه بانکداری اسلامی مدل رعایت بانک اسلامی و موازین مسؤولیت این بانک است، عنوان کرد: در حوزه سلامت اداری این بانک پیشرو بوده، به گونه‌ای که در ارزیابی‌ها به‌عنوان سازمان ناب معرفی شده و خوشبختانه بعد از ریل‌گذاری اقتصاد مقاومتی در این بانک، نتایج آن در راستای اقتصاد مقاومتی آشکار شده است.
وی دامه داد: در حوزه‌های مختلف مردمی از جمله خدمات کارت‌های شهروندی، حمل و نقل شهری، پشتیبانی از صنایع تولیدی متوسط و کوچک، اقدامات خوبی توسط این بانک انجام شده است.
* اوضاع اقتصادی کشور نامناسب است
مدیرعامل بانک انصار با اشاره به اینکه بحث سرمایه‌گذاری در موضوعات عمرانی جزء اقدامات آن است، تأکید کرد: این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک از گذشته تاکنون پیشتاز بوده و امروز افتخار دارد تا به عنوان بانک انقلابی، مردم نهاد و مردم@مدار در جامعه شناخته شود.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه این بانک در حوزه پرداخت قرض‌الحسنه از نظر شفافیت، سلامت، سودآوری و جهت‌گیری در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: این فعالیت‌ها نشان دهنده کسب موفقیت برای بانک‌ها در صورت برخورداری از هدف اقتصادی همراه با نیت الهی و قدم برداشتن برای مردم  است.
وی اوضاع اقصادی کشور را نامناسب برشمرد و متذکر شد: با توجه به اینکه شاخص‌های بورس در مجموع با مشکل روبه‌رو بوده، بنابراین سهام‌داران این بانک از مردم مستضعف هستند و بسیار تلاش شده تا از سهام آنها در مقابل مشکلات مختلف مراقبت شود.
مدیرعامل بانک انصار در خصوص اجرای طرح‌های تحول این بانک گفت: نخستین طرح مذکور تا پایان سال 94 بود که به موضوع انسجام بخشی بانک و تحولات درونی پرداخت و طرح تحول دوم نیز از ابتدای امسال شروع شده که تا سال 97 ادامه دارد و هدف آن، تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و واحد های اقتصادی کوچک و متوسط است.
ابراهیمی با بیان اینکه ساخت مدرسه و درمانگاه جزء فعالیت‌های فرهنگی این بانک است، افزود: این بانک به بخش‌هایی ورود پیدا می‌کند که منافع مردم وجود دارد، بنابراین بانک مذکور عامل واسطه پول بوده و از این امر هیچ سودی نمی‌کند.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در کشور تأکید کرد: این نوع از سرمایه‌گذاری به دلیل علاقه به ایران نیست، بلکه سرمایه‌گذاران خارجی نیم درصد کارمزد از بانک‌ها دریافت می‌کنند.
مدیرعامل بانک انصار با اشاره به طراحی مدل ریل‌گذاری بانک‌ها در سال گذشته توسط این بانک اضافه کرد: در این مدل، چگونگی فعالیت بانک‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی بیان شده و بر اساس آن، سیستم بانک انصار بیش از 70 درصد اقدامات و منابع خود را صرف اقتصاد مقاومتی کرده که این میزان تا پایان سال به 80 درصد برسد.
ابراهیمی راه نجات سیستم بانکی در کشور را حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: ازدواج جوانان معضلی برای کشور شده به‌طوری که بیش از یک میلیون نفر در آستانه ازدواج هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، مبنی بر اینکه وضعیت بانک انصار در مقابله با رویکرد بانکداری الکترونیکی کشور چگونه بوده و چه اقدامات ابداعی از سوی این بانک انجام گرفته بیان کرد: موبایل بانک انصار ساخته طراحان ایرانی بوده و سیستم‌های بسیاری از خراسان رضوی با دستگاه‌های پرداختی این بانک مواجه هستند و اقداماتی از جمله تعبیه ای‌تی‌ام‌ها در دفاتر پیش‌خوان دولت در راستای اقدامات بانک مذکور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار