مسعود خلیلی مطرح کرد:
تابناک: رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: توسعه سوارکاری در سنین پایه مد نظر فدراسیون سوارکاری قرار گرفته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این مسئله اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مسعود خلیلی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی ریاست هیئت سوارکاری استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به ورزش سوارکاری در استان اصفهان اظهار داشت: پیش از حضور من در این فدراسیون، مشکلات بسیاری در آن وجود داشت و مشکل قرنطینه اسب‌ها یکی از این موضوعات بود اما در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار اسب در کشور دارای پاسپورت و شناسنامه شده‌اند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، سوارکاران ایرانی به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند و در حال حاضر آنها در مسابقات کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت می‌کنند و در مسابقات بین‌المللی قطر نیز حاضر بودند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه در حال حاضر واردات اسب زیر نظر وزارتخانه جهاد و کشاورزی و کمیته صادرات و واردات فدراسیون انجام می‌شود، ادامه داد: این مسئله بر کیفیت اسب‌های وارداتی تأثیرات قابل توجهی داشته و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: افزایش کیفی سطح مسابقات برگزار شده در کشور از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رفت که با برنامه‌ریزی‌های مناسب این اتفاق صوتر گرفته و ما تلاش می‌کنیم که مقام‌های بین‌المللی ایران در رشته سوارکاری را افزایش دهیم. باید هیئت‌های استانی و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه همکاری‌های لازم را صورت دهند تا زمینه رشد این ورزش پرطرفدار در کشور فراهم شود.

خلیلی با بیان اینکه توجه به رده‌های سنی مختلف در این ورزش مد نظر قرار دارد، گفت: قرار است سرمربی با سابقه تیم ملی نوجوانان آلمان به عنوان سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران وارد کشور شود تا در زمینه رشد این ورزش در سنین پایه اقدام کرده و زمینه مدال‌آوری را برای ما فراهم آورد.

وی افزود: اقدامات موثری در زمینه تملک مجموعه‌های ورزشی صورت گرفته و در تلاش هستیم که این امکانات در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه ساخت میدان اسب‌دوانی در اصفهان باید اجرایی شود، اضافه کرد: امیدوار هستم که استان اصفهان در این زمینه اقدام جدی انجام دهد زیرا این استان با حجم فعالیت خود نیاز بسیاری به ایجاد چنین میدانی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار