fنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هرچند در اولین دیدار خود از ترکیه پس از کودتای نافرجام تابستان گذشته، تلاش کرد که بر آنکارا فشار بگذارد تا به آزادی بیان احترام بگذارد، اما او بی میل هم نیست تا روابط آسیب دیده دو جانبه را جبران کند.
کد خبر: ۳۷۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 04 February 2017
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هرچند  در اولین دیدار خود از ترکیه پس از کودتای نافرجام تابستان گذشته، تلاش کرد که بر آنکارا فشار بگذارد تا به آزادی بیان احترام بگذارد، اما او بی میل هم نیست تا  روابط آسیب دیده دو جانبه را جبران کند.
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، مرکل که بار حمایت مردانه از اتحادیه اروپا را در قاره سبز به تنهایی بر دوش می کشد امروز با سفر خود به ترکیه تلاش می کند تا بلکه با استفاده از ظرفیت های ترکیه مانعی برای آرزوهای ترامپ بیابد.
ژرمن ها به خوبی می دانند که ترکیه اگر با ترامپ متحد شود بسیاری از کانالهای فشار اتحادیه اروپا از سرویس خارج خواهد شد. مثلا اگر ترامپ برای اینکه ترکیه را همراه خود داشته باشد امتیازاتی را در سوریه و عراق به این کشور بدهد و در عوض ترکیه نقش حامی جدی برای اسرائیال را در منطقه ایفا نماید ، یقینا ترامپ به اتحادیه اروپا نیازمندی کمتری را احساس خواهد کرد.
و یا برای جلب نظر کشورهای سنی منطقه ترامپ می تواند روی ترکیه حساب ویژه ای بازکند.
بهر حال مرکل قصد دارد دست پیش را بگیرد تا پس نیفتد چرا که زمزمه هایی از موافقت ترامپ با اردوغان در ایجاد منطقه امن در داخل سوریه به گوش می رسد امریکه با وقوع آن ترکیه احتمالا مرزهای خود را هر نوع خروج مهاجران باز خواهد کرد و این یعنی نا امنی هرچه بیشتر مرزهای شینگن.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار