کد خبر: ۳۷۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 05 February 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این‌که اطلاعات همه موقوفات استان در بانک جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقعات متبرکه ثبت شدند،‌ از افزایش بیش از 40 درصدی موقوفات یزد طی یک سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین زارع‌زاده» ، وقف را مسیری مطئمن برای رفع مشکلات و بیمه کردن انسان‌ها در برابر سختی‌های زندگی دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ وقف ترویج داده شود،‌ آن جامعه با سرعت بیشتری به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی معرفی ویژگی‌های فرهنگ وقف به نسل جدید را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد در بحث مشارکت خیرین و وقف از جمله استان‌های شاخص کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به ثبت اطلاعات 12 هزار موقوفه و بیش از 40 هزار رقبه در این استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 55 وقف به موقوفات استان اضافه شده که 10 مورد آن مربوط به شهرستان بافق و مابقی مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاکنون تمام پرونده‌های مربوط به موقوفات استان یزد در بانک جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقعات متبرکه ثبت شدند،‌ افزود: طی یک سال گذشته موقوفات استان بیش از 40 درصد افزایش داشتند.

این مقام مسئول هدایت واقفین به وقف‌های مورد نیاز جامعه را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و افزود: معرفی نیازهای مختلف جامعه اعم از فضای آموزشی، فرهنگی، بهسازی مدارس و بهسازی مراکز درمانی قدیمی، از جمله راهکارهای موثر در راستای ارتقای آگاهی واقفین به نیاز روز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان این‌که متولیان این اداره‌کل نمی‌توانند از موقوفات بر خلاف نیت واقف که در وقف‌نامه هم قید شده استفاده کنند، یادآور شد: باید دقیقاً در جهت نیات واقفین مصرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به نیازهای روز دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار