رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي
ظرفیت تولید فولاد در آذربايجان شرقي به 21 میلیون تن افزایش می یابد
کد خبر: ۳۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 25 May 2015

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت : با عنايت به اهداف سند تدبير و توسعه تعيين شده در استان و برنامه افزایش تولید ، ظرفیت تولید فولاد در استان به 21 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، مهندس حسين نجاتي صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با جمعي از صنعتگران ظرفیت فعلی تولید فولاد در استان را سالانه شش ميليون تن عنوان کرد و افزود: طبق برنامه توسعه به این مقدار ظرفیت پانزده ميليون تن افزوده می شود.

وي ادامه داد : در حال حاضر 20 واحد فعال فولادي با ظرفيت 6 ميليون تن در سال ، اقدام به توليد انواع محصولات فولادي اعم از ميلگرد ، نبشي و بيلت فولادي و غيره نموده اند .

وي ميزان اشتغال و سرمايه گذاري اين تعداد واحد فولادي در استان را به ترتيب 6 هزار نفر و هزار ميليارد تومان عنوان كرد .نجاتي اظهار داشت : در راستاي تكميل زنجيره توليد فولاد در استان ، تعداد 70 فقره جواز تاسيس و طرح توسعه اي صادر شده و پيش بيني ها نشان ازافزايش 15 ميليون تني فولاد استان در 5 سال آينده است.

رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت : اين تعداد جواز با سرمايه گزاري 20 هزار ميليارد ريال و اشتغالزائي 8000 هزار نفر پيش بيني شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :