رییس حوزه هنری اصفهان:
تابناک: رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه حوزه هنری کشور سالانه چهارهزار میلیارد تومان برای زنده نگه داشتن سینماها هزینه می‌کند، گفت: متاسفانه با توجه به کم لطفی مردم به سینما، سینما توجیه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۳۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید مهدی سیدین نیا امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو پروژه سینمایی شهرهای فولادشهر و گز اظهار کرد: حدود پنج سال قبل در دوره شهردار قبلی فولادشهر، جلسه‌ای برای بازسازی سینمای این شهر برگزار کردیم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

وی افزود: در شرایطی که کشور کمتر به سراغ پروژه‌های فرهنگی می‌رود، پروژه پردیس سینمایی فرهنگ در شهر فولادشهر انجام شد و تا دو روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس حوزه هنری استان اصفهان اضافه کرد: این مجموعه به همت شهرداری و حوزه هنری به بهره‌برداری رسیده و یکی از پروژه‌هایی است که در حوزه فرهنگ به عنوان یک کار ویژه قلمداد می شود.

سیدین نیا با بیان اینکه پروژه پردیس سینمایی فرهنگ در شهر فولادشهر، سه سالن دارد، خاطرنشان کرد: سالن بزرگ با 300 نفر ظرفیت، سالن کوچک با 160 نفر ظرفیت و سالن سوم به عنوان سالن سینمای پنج بعدی با ظرفیت 12 نفر، با رعایت استانداردها ساخته شده است. همچنین در سالن اصلی سیستم دیجیتال و دالبی نصب شده است.

وی افزود: این پروژه می‌تواند محور فرهنگی مناسبی برای تمام منطقه لنجان و شهرهای همسایه فولادشهر باشد و افراد از شهرهای مجاور می‌توانند برای استفاده از سینما به فولادشهر مراجعه کنند.

رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه هیچ فاصله‌ای میان اکران فیلم‌ها در فولادشهر در مقایسه با شهرهای دیگر وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: یک سانس اختصاصی برای فیلم‌های هنر و تجربه شامل فیلم‌هایی که فرصت اکران در طول سال را پیدا نکرده‌اند، فیلم های خارجی و یا فیلم های کوتاه، نیز در پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر وجود خواهد داشت.

سیدین نیا در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه :آیا سینماها از بنیاد شهید به حوزه هنری استان اصفهان انتقال پیدا کرد و یا خیر و اینکه پس از تحویل بازسازی سینماها در چه زمانی انجام خواهد شد"، گفت: بالاخره این اتفاق افتاد و صورت برداری اموال سینماهای ساحل، فلسطین و خانواده به نام حوزه هنری انجام گرفته اما هنوز سالن سینماها به حوزه هنری تحویل داده نشده که تا چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: سینما فلسطین کاملا مخروب شده است و به محض تحویل سینماها به حوزه هنری وارد مباحث فنی و بازسازی خواهیم شد.

رییس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: سینماهای 22 بهمن، اندیشه و ایران هم قرار است در آینده نزدیک به حوزه هنری تحویل داده شود و پس از این واگذاری‌ها، یکی از سینماها به تئاتر شهر تبدیل خواهد شد.

سیدین نیا به پروژه شهر هنر در اصفهان اشاره و آن را در دنیا بی نظیر دانست و تصریح کرد: این پروژه به بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ما برای این پروژه، تنها انتظار 600 میلیارد تومان اعتبار در طی 10 سال از جانب دولت را داریم.
وی با بیان اینکه به محض تحویل زمین برای احداث شهر هنر وارد فاز احداث پروژه می‌شویم، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این پروژه، حدود 20 میلیون نفر توریست جذب خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: در این پروژه 630 هکتار زمین برای هنر و 400 هکتار زمین برای کودکان احداث خواهد شد و در این شهر، چندین باغ موزه، دانشگاه، سالن‌های سینمایی و ... با محوریت هنر وجود خواهد داشت. همچنین با بهره‌برداری از پروژه شهر هنر، برای حدود 30 هزار نفر به طور مستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.

سیدین نیا به پروژه پردیس سینمایی بهار در شهر گز برخوار اشاره کرد و گفت: در منطقه شمال اصفهان هیچ سینمایی وجود ندارد و این پردیس سینمایی می‌تواند، منطقه شمال اصفهان را از لحاظ فرهنگی پوشش دهد. شمال اصفهان نیاز به چنین مکان فرهنگی داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه پردیس سینمایی بهار، باعث اشتغال حدود 8 نفر به طور مستقیم و رقم بالایی به صورت غیرمستقیم می‌شود، افزود: این پروژه یک مجموعه با سالن‌های سینما، گالری، کلاس‌های آموزشی و رستوران است. همچنین سالن سینمای آن، 300 نفر ظرفیت دارد و به سیستم دالبی دیجیتال متصل است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه در شهرهای اطراف اصفهان همدلی با حوزه هنری وجود داشته است، خاطر نشان کرد: پروژه پردیس سینمایی بهار قرار بود در سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما به دلیل عدم تامین بودجه به این پروژه، پروژه به تاخیر افتاد و با فروش یک زمین متعلق به حوزه هنری استان اصفهان توانستیم اعتبارات مربوط به آن را جبران کنیم.

سیدین نیا با بیان اینکه حوزه هنری کشور سالانه چهار هزار میلیارد تومان برای زنده نگه داشتن سینماها هزینه می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به کم لطفی مردم به سینما، سینما توجیه اقتصادی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری انجام شود، گفت: متاسفانه در کشور، نگاه سرمایه گذاری به ویژه در حوزه فرهنگ که برای تاثیرگذاری به زمان نیاز دارد، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور در پردیس سینمایی فرهنگ در شهر فولادشهر و پردیس سینمایی بهار در شهر گزبرخوار از نحوه آماده سازی این دو پروژه بازدید به عمل آوردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :