مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با اجرای سند اشتغال استان زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد 24 هزار و 541 نفر در بخش های مختلف اقتصادی فراهم شده است.
کد خبر: ۴۰۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 31 March 2017
علی آشتاب مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه درسال 1395 تعداد 12 جلسه کارگروه اشتغال و 13 جلسه کمیته های کارشناسی مرتبط با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل شده است، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه اشتغال تصویب 84 مصوبه پیرامون مباحث مربوط به اشتغال و طرح های اشتغالزایی استان بوده است.


وی تصریح کرد: در راستای کمک و تشویق و تسهیل سرمایه گذاری در منطقه، دبیرخانه کارگروه اشتغال در سال 94 اقدام به شناسایی و پس از آن تهیه و تدوین مجموعه ای از مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان و در ادامه ابلاغ به دستگاه های تخصصی ذی ربط کرد تا نقش مطلوبی را در افزایش فعالیت های اقتصادی استان ایفاء کند.


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه همچنین در این راستا کارشناسان این اداره کل اقدام به تهیه و تدوین 16 برنامه عملیاتی - تخصصی ویژه توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان بر اساس مزیت های نسبی و رقابتی استان و همچنین مقتضیات بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی کردند، افزود: از جمله این اولویت بندی های در لرستان حوزه های مربوط به کشت زعفران، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشت محصولات گلخانه ای، توسعه باغات، بسته بندی حبوبات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی نظیر قالیبافی، فرآوری و توسعه صنعت سنگ، پرورش مرغ و بوقلمون بومی و محلی و سایر ماکیان، پرورش و پرواربندی انواع دام، پرورش ماهیان سرد آبی و پرورش زنبور عسل بود.


آشتاب با تاکید بر اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان در سال 95 با رویکرد برنامه و پروژه محوری و همچنین تعیین و تعریف وظایفی برای اغلب بانک ها و دستگاه های اجرایی در طی مدت 4 ماه تدوین شد، ادامه داد: این سند با حضور مدیران کل و بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی ذی ربط و بانک های عامل جمعاً با اعتباری معادل 37 هزار و 137 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 25 هزار و 681 نفر تهیه و تنظیم و در کارگروه اشتغال به تصویب نهایی رسید.


وی با اشاره به اینکه در این سند سهم و تعهد همه دستگاه های اجرایی مربوطه، بخش های مختلف اقتصادی، شهرستان های تابعه و بانک های عامل به تفکیک و بر اساس منابع سه گانه سرمایه گذاری اعم از منابع بانکی با اعتبار 21 هزار و 238 هزار میلیارد ریال، منابع دولتی با اعتبار 9 هزار و 374 میلیارد ریال و بخش خصوصی با اعتبار 6 هزار و 524 پیش بینی شده بود، گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مأخوذه از طریق سیستم بانکی و با احتساب منابع دولتی و بخش خصوصی از ابتدای سال 95 لغایت 15 اسفندماه 95 جمعاً مبلغ 41 هزار و 361 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سند اشتغال پرداخت شد.


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان یادآور شد: این میزان تسهیلات معادل ۱۱۱.۳۷ درصد کل تعهدات مندرج در سند مذکور بوده است.


آشتاب افزود: از این طریق زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد 24 هزار و 541 نفر در بخش های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار