مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:سال 92 نرخ بیکاری در لرستان 17.1 درصد بود که این میزان در پایان سال گذشته به 13 درصد رسید.
کد خبر: ۴۰۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۷ 04 April 2017
علی آشتاب مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان عصر دیروز در جمع خبرنگاران بیان داشت:در سال ۹۵ با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را انتخاب کرده بودند با کمک دستگاه‌ها و بانک‌های استان اقدامات بسیار خوبی در راستای تحقق اهداف سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در لرستان انجام دادیم.


وی به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در لرستان طی سال 95 اشاره کرد و افزود: در سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان پیش بینی شده بود سه هزار و 713 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت بگیرد که با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده در مجموع سال گذشته 4 هزار و 136  میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان صورت گرفت.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در این راستا در سند اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سال 95 آمده بود که سهم بانک ها از سرمایه‌گذاری در استان 2120 میلیارد تومان باشد که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان در عمل به سه هزار و 135 میلیارد تومان رسید.


وی خاطرنشان کرد:در سرمایه‌گذاری دولتی پیش‌بینی شده بود که ۹۳۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی در راستای این سند در لرستان سرمایه گذاری صورت بگیرد که تنها ۱۰۹ میلیارد تومان از این رقم محقق شد.


آشتاب خاطرنشان کرد: سهم بخش خصوصی در این راستا ۸۵۲ میلیارد تومان بود که در پایان ۸۹۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در لرستان صورت گرفت.


وی ابراز داشت: سهم بانک‌های دولتی از تسهیلات ارائه شده در سال ۹۵ حدود ۸۵ درصد بود و بانک های خصوصی نیز ۱۵ درصد تسهیلات ارائه دادند که متاسفانه آنطور که باید شاهد انجام تعهدات بانک های خصوصی نبودیم.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به وضعیت ایجاد اشتغال در این استان طی سال ۹۵ اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۲ و آغاز به کار دولت یازدهم 113 هزار و 359 نفر به عنوان بیکار در سامانه مرکز ایران ثبت شده بودند که در پایان سال ۹۵ این آمار به حدود ۸۷ هزار نفر رسید.


وی افزود: در دولت یازدهم ۷۴ هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی در استان لرستان ایجاد شده است.


آشتاب اظهار داشت: سال 92 نرخ بیکاری در لرستان 17.1 درصد بود که این میزان در پایان سال گذشته به 13 درصد رسید.


وی روند کاهش بیکاری در چند سال اخیر در لرستان رو خوب دانست و عنوان کرد: اگر روند افزایش نرخ بیکاری در لرستان همانند سالیان قبل ادامه پیدا می‌کرد امروز باید بیش از ۱۶۹ هزار و بیکار در لرستان وجود می‌داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار