مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از شناسایی و اخراج 71 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و افزایش جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 13 April 2017
 علی آشتاب با اشاره به  اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشتغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان اظهار داشت :بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309هزار و 977 ریال در سال 1396 تعیین شده، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک میلیون و549 هزار و 885 ریال جریمه در صورت بکارگیری اتباع غیر مجازد بود.


مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند. 

آشتاب در ادامه افزود : در سال 95 تعداد یک هزار و 235  مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجربه شناسایی بیش از 71 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج اخراج شدند.

وی خاطر نشان ساخت :با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصتهای شغلی ، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی 63 نفر از هموطنان متقاضی کار شده است. 

آشتاب در ادامه تاکید کرد : به موجب ماده 181 قانون کار ، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می گردد که در همین راستا در سال 95بیش از 19 کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکارگیری نموده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه ، به مراجع قضایی معرفی گردیدند . 



منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار