کد خبر: ۴۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 22 April 2017

به گزارش تابناک یزد،طرح غربالگری اوتیسم در شهرستان اردکان در حال اجراست .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : اجرای طرح غربالگری اتیسم در اردکان از اواخر  اسفند 95 آغاز شده است و تاکنون بیش از 600 کودک در غربالگری اولیه این طرح شرکت کرده اند که از این تعداد 7 نفر مشکوک به این بیماری ، شناسایی شدند.

امیر ولی عضدزاده  افزود : برای مشارکت در طرح غربالگری تمام خانواده‌های دارای کودک دو تا پنج ساله می‌توانند برای کسب آگاهی از این بیماری و علائم آن به مراکز بهداشتی شهرستان اردکان مراجعه کنند. در این راستا کودکانی که از طریق غربالگری، مشکوک به اتیسم شناخته می‌شوند، برای تشخیص نهایی و مداخله بهنگام به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

 وی  گفت : اختلال طیف اتیسم به مجموعه‌ای از اختلالات رشدی گفته می‌شود که مهارت ‌های کلامی و غیرکلامی ارتباط و تعامل اجتماعی را به طور معنا داری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضدزاده افزود: این بیماری قابل درمان و کنترل است اما باید براساس نیازهای ویژه کودک و تشخیص زود هنگام بیماری زمینه فعالیت مؤثر کودک در جامعه را فراهم کرد.

وی اشاره کرد : انجام حرکات تکراری، اصرار بر یکنواختی، بیش فعالی، تأخیر در گفتار، عدم تماس چشمی، خنده و گریه بی‌دلیل، مشکلات شنوایی، گوشه‌گیری و عدم آموزش‌پذیری از علائم شایع در اختلال اتیسم در کودکان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار