مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: در راستای تنظیم رابطه کارگری و کارفرمایی در سال گذشته بیش‌از 7000 دادخواست داشتیم که بیش‌از ۵۰ درصد دادخواست‌ها منجر به حل و فصل و سازش شده است.
کد خبر: ۴۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 01 May 2017

 علی آشتاب در دیدار تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، کارگران و تعاون‌گران با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: در راستای نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛  تولید و اشتغال» وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است که در راستای تحقق شعار سال بکوشند.


وی با اشاره به اینکه در تحقق شعار سال نقش کارگران نقش برجسته و کلیدی است، ادامه داد: کارگران سربازان جبهه اقتصادی کشور هستند که با تلاش و دقت خود اقدام به یک تولید با کیفیت بالا و قابل رقابت با مشابه خارجی می‌کنند .


  آشتاب اضافه کرد: کارگران که در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کردند در هشت سال دفاع مقدس و  امروز در عرصه اقتصادی نیز نقش‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مطرح کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی با یک اتحاد و انسجام ملی در عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند این در حالی‌است که اجرای اقتصاد مقاومتی مستلزم حمایت همه‌جانبه مردم از تولیدات داخلی است‌ .

وی با اشاره به اینکه مردم با مصرف کالای داخلی بیشترین حمایت و نقش‌آفرینی را دارند، یادآور شد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تنظیم رابطه بین کارگر و کارفرما فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است .


آشتاب عنوان کرد: در راستای تنظیم رابطه کارگری و کارفرمایی در سال گذشته بیش‌از 7000 دادخواست داشتیم که بیش‌از ۵۰ درصد دادخواست‌ها منجر به حل و فصل و سازش شده است این در حالی‌است که در سال گذشته ۳۱۳ تشکل کارگری در لرستان ایجاد شد .


مدیرکل  تعاون،  کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که در سال گذشته بیش‌از ۱۲ هزار بازرسی داشتیم، گفت: یکی‌از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشتن نیروی شاداب و سالم است و طبق ارزیابی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از استان‌های برتر در عرصه حمایت از بیمه بیکاری انتخاب شده است .


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۱ تعاونی تشکیل شده است، افزود: در سال گذشته 1500 واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم واگذار شد .


آشتاب حمایت از صادرات محصولات واحدهای تولیدی را از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در سال گذشته برشمرد و گفت: سال گذشته ۲۱ تعاونی که از چرخه فعالیت خارج شده بودند با دریافت تسهیلات به چرخه فعالیت بازگشتند .


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: اجرای برنامه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت انسانی و استفاده از کالای داخلی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار