مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: دانشگاه‌ها باید به ایده و نقطه نظرات دانشجویان اهمیت داده و بانک اطلاعاتی از ایده دانشجویان تهیه کنند.
کد خبر: ۴۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 04 May 2017
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان ظهر امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه شاید بحث صنعت و دانشگاه یکی از گرفتاری‌های حوزه کار باشد اظهار داشت: امروز با یک جمعیت جوان جویای کار مواجه هستیم که اغلب فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که رشته‌های تحصیلی اکثرا آن‌ها متناسب با نیاز کار نیست.


وی افزود: متأسفانه فعالیت و رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های لرستان متناسب با نیازهای استان شکل نگرفته و رشته‌هایی که امروز ارائه می‌شود هنوز نتوانسته نیاز این بخش را به‌خوبی تامین کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: در رشته‌های تخصصی نیز متأسفانه ضعف آموزش را می‌بینیم به‌طوری‌که  افراد در معرض کار قرار می‌گیرند ولی مهارت لازم را کسب نکرده‌اند.


وی بیان کرد: آموزش به‌عنوان سرمایه‌گذاری در بنگاه‌ها جاافتاده است، اگر دانشگاه نیروی کار ماهر را تربیت کند و در معرض استفاده کارآفرینان قرار بگیرد به کاهش قیمت محصول کمک می‌شود.


آشتاب تصریح کرد: نگاه امروز دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل کردن است تا مهارت محور، اگر به دنبال ارتباط بین صنعت و دانشگاه هستیم باید مطالعه علمی در راستای داشته‌های هر منطقه صورت بگیرد.


وی خاطرنشان کرد: رشته‌های دانشگاهی متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌های منطقه آموزش داده شود چراکه دانشگاه‌ها از خیلی تولیدات بنگاه‌ها بی‌اطلاع هستند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: باید فرآیند رشد مدنظر باشد که با بهره‌گیری از توان علمی استفاده شود، اگر دنبال ایجاد پیوند کارشناسی و علمی بین صنعت و دانشگاه هستیم باید مشارکت در انجام برنامه‌ها باشد و از طریق تربیت نیروی کار به کاهش قیمت تمام‌شده محصول کمک کند.


وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی نیازمند نیروی کار ماهر هستند که باید به بحث آموزش‌های علمی پرداخته شود اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به ایده و نقطه نظرات دانشجویان اهمیت داده و بانک اطلاعاتی از ایده دانشجویان داشته باشد که می‌تواند در کاهش دغدغه فارغ‌التحصیلان برای ایجاد اشتغال کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار