ائمه جمعه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند: مشکلات فراوان موجود نشان می‌دهد مدیریت فعلی کشور مدیریت انقلابی نیست، چرا که مدیر انقلابی وفادار به خط امام(ره)، متکی به توان داخل کشور و مصمم به مبارزه با فساد است.
کد خبر: ۴۱۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 06 May 2017
حجت‌الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه ایرانشهر با اشاره به روز بسیج سازندگی اظهار داشت: انگیزه نیروهای انقلابی بسیج سازندگی خدمت صادقانه است؛ از این نیروهای انقلابی در کشور کم نداریم اما متاسفانه شاهدیم برخی دست رد بر سینه این عزیزان مخلص می‌زنند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، وجود نیروی متدین، کارآمد و انقلابی را عامل موفقیت مملکت در برابر مشکلات عنوان کرد و افزود: مشکلات فراوانی که امروز کشور به آن دچار است، نشان می‌دهد مدیریت فعلی کشور مدیریت انقلابی نیست چرا که مدیر انقلابی وفادار به خط امام(ره)، متکی به توان داخل کشور و مصمم به مبارزه با فساد است.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه معدن در گلستان، بیان کرد: حدود 30 نفر از کارگران معدنی که تنها حقوقشان 850 هزار تومان است در مظلومیت جان دادند در حالی که حقوق تنها یک ماه ‌آقایان و مدیران نجومی 234 میلیون تومان است.

‌ابطحی بیان داشت: در یک آمار رسمی 385 هزار نفر از کارگران تولید پوشاک کشور به خاطر قاچاق از کار بیکار شده‌اند اما شنیدیم که در یک ویلا در لواسان بسته‌های مشکوک جا به جا می‌شد که بنا به تحقیقات مراجع مشخص شد این بسته‌ها پوشاک قاچاق مربوط به دختر یکی از وزرا است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: مردم به تمام حقایق این سیستم فاسد و دولتمردان ناکارآمد آن آگاه شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که دولت هیچ انگیزه‌ای برای مبارزه با فساد ندارد.

بسیج سازندگی خدمات مطلوبی در مناطق محروم دارد

حجت‌الاسلام عظیم بامری در خطبه‌های نماز جمعه دلگان به سالروز تاسیس بسیج سازندگی در هفدهم اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی یک تشکل جهادی است که با رویکرد خدمت به جامعه در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و عمرانی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.

امام جمعه دلگان تصریح کرد: اعضای بسیج سازندگی جوانان بصیر و فهیمی هستند که بدون چشم‌داشت فعالیت دارند و با رویکردی جهادی و با قصد اخلاص به همنوعان و هموطنان خود خدمت می‌کنند. بسیج سازندگی با حضور جوانان انقلابی خدمات گسترده مختلفی را در جامعه انجام داده است.

وی به نقش و خدمات گسترده بسیج سازندگی در شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری گروه‌های جهادی بومی توسط بسیج سازندگی در این شهرستان، خدمات متعددی در بخش‌های عمرانی و فرهنگی انجام شده است.

حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: ساخت چندین مدرسه و مسجد، ساخت چندین باب منزل برای محرومان، بازسازی 6 واحد آموزشی، توزیع 500 تخته پتو بین محرومان این منطقه و توزیع هزار سبد مواد غذایی بین سیل‌زدگان از جمله خدمات اخیر بسیج سازندگی در شهرستان دلگان بوده است.

امام جمعه دلگان به روز صلیب سرخ و هلال احمر اشاره و اظهار داشت: جوانان در سازمان هلال احمر با ایثارگری در مواقع سیل، طوفان، زلزله و سایر حوادث به آسیب‌دیدگان امدادرسانی می‌کنند، در حالی که ممکن است جانشان در خطر باشد.

تکیه بر روحیه جهادی راه حل مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز جمعه سراوان ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه معدن آزاداشهر گلستان، اظهار داشت: به کارفرمایان توصیه داریم بحث ایمنی و استحکام در کار را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث ناگواری در کشور نباشیم.

امام جمعه سراوان با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق، گفت: وی از شخصیت‌ها و عالمان برجسته قرن چهارم هجری قمری است که نقش اساسی در جمع‌آوری احادیث و گسترش دین مبین اسلام داشته است.

وی بیان کرد: در تاریخ 17 ادربیهشت‌ماه سال 79 به فرمان رهبر انقلاب سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد که تشکیل این سازمان موجب گسترش روحیه خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم شد.

دهقان اضافه کرد: خوشبختانه امروز شاهد حضور جوانان، دانشجویان، اساتید، معلمان و پزشکان در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم برای احداث مساجد، مدارس، منازل و خدمت‌رسانی به محرومان هستیم.

امام جمعه سراوان خاطرنشان کرد: راه حل عبور از مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف تکیه بر روحیه جهادی است که نمونه کوچک آن را در اردوهای جهادی شاهد هستیم.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار