کد خبر: ۴۳۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 01 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ روزنامه جوان در گزارشی با عنوان« داعش انتقام مادر بمب‌هاي امريکا را از افغان‌ها گرفت» با اشاره به حمله بزرگ تروريستي منطقه حفاظت شده كابل، 100 كشته و 400 زخمي برجاي گذاشت، نوشت:« بر اثر انفجار مرگبار در مركز كابل و نزديك سفارتخانه‌هاي خارجي 100 كشته و نزديك به 400 نفر ديگر زخمي شدند. گروه تروريستي داعش مسئوليت اين انفجار را بر عهده گرفته است. سفارتخانه‌هاي ايران و آلمان در اين حادثه آسيب ديده‌اند. گفته مي‌شود افزايش حملات داعش، امريكا را در اعزام نيروهاي جديد به افغانستان مصمم‌تر خواهد كرد.

به گزارش «جوان»، شهر كابل پايتخت افغانستان بار ديگر شاهد حمله تروريستي خونيني بود كه طي آن صدها تن كشته و زخمي شدند. به گفته مقامات امنيتي افغان، اين انفجار قوي صبح چهارشنبه در منطقه ديپلمات‌نشين شهر كابل با به كارگيري كاميون به وقوع پيوست و 100 كشته و 400 زخمي بر جاي گذاشته است. به گزارش رويترز، فرماندهي مأموريت حمايت قاطع نيروهاي خارجي در كابل با انتشار بيانيه‌اي اين حمله را محكوم كرد. در اين بيانيه آمده است: انفجار پس از آن رخ داد كه يك كاميون مملو از مواد منفجره تلاش داشت به منطقه امن وارد شود كه با ممانعت نيروهاي امنيتي افغان مواجه شده است. در اين انفجار، به چندين دستگاه خودرو و همچنين ساختمان‌هاي واقع تا چند صد متري يك محل انفجار آسيب رسيده است. همچنين گفته شده كه شدت انفجار به‌حدي بوده كه گودالي به‌عمق هفت متر در محل انفجار ايجاد شده است.

صدها تن از مردم افغانستان براي اهداي خون به زخمي‌هاي حادثه، در جلوي بيمارستان‌ها صف كشيدند. به گزارش خبرگزاري جمهور، اين انفجار به حدي نيرومند بود كه صداي آن در تمامي نقاط شهر كابل به گوش رسيد و حتي تا چند صد متري اين انفجار خسارات زيادي به ساختمان‌ها و ادارات رسيده است. وزارت امور داخل افغانستان ضمن محكوم كردن اين حمله تروريستي تأكيد كرده است كه نيروهاي امنيتي و دفاعي افغانستان انتقام خون قربانيان اين رويداد را از تروريست‌هاي جنايتكار خواهند گرفت. به گزارش شبكه الجزيره، محمد اشرف غني، رئيس‌جمهور افغانستان در پيامي كشتار روزه‌داران در ماه مهماني خدا را شديداً محكوم كرده و آن را دور از آميزه‌هاي اسلام اصيل عنوان كرد. عبدالله عبدالله، رئيس اجرايي حكومت وحدت ملي افغانستان نيز در واكنش به اين انفجار اعلام كرد كه آنهايي كه مردم را در ماه مبارك رمضان مي‌كشند ارزش مصالحه را ندارند و بايد از ريشه نابود شوند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار