آهنگ هایی که در این مراسم نواخته می شد گاه به حدی شاد بود که عده ای از شرکت کنندگان برای لحظاتی شروع به رقصیدن می کردند و زمانی که محمود ادهم در حال اجرای قطعه ای از آهنگ "ازم نخواه با تو بمونم" مرحوم ناصر عبدللهی بود یکی از شرکت کنندگان در مراسم به روی سن رفت و برای لحظاتی شروع به رقصیدن کرد تا جایی که تعدادی از حضار تصورشان بر این بود که شاید اجرای رقص زنده هم جزئی از برنامه "جشن شعبانیه" شهربازی و شهرداری است. ب
کد خبر: ۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 06 June 2015
رقص و پایکوبی در جشن شعبانیه شهرداری شاهرود
به گزارش تابناک سمنان به نقل از نسل شاهوار شهربازی اسب سفید شاهرود (وابسته به شهرداری شاهرود ) حدود 20 روز پس از لغو برنامه "واریته شب های کیش" به دلیل عدم اخذ مجوز اقدام به برگزاری جشن شعبانیه همراه با مراسم نورافشانی و آتش بازی در محل شهربازی اسب سفید شاهرود در تاریخ 11/3/94 را در دستور کار خود قرار داد.
واریته در فرهنگ فارسی معین به نمایشی گفته می شود که مرکب از کنسرت، تئاتر و رقص باشد.
در بنرهای اطلاع رسانی "جشن شعبانیه" شهربازی از حضور خواننده معروف و شومن کشوری خبر داده شد و برخلاف "واریته شب های کیش" که نیاز به خرید و رزرو بلیط داشت شرکت در این مراسم برای شهروندان رایگان در نظر گرفته شد.
ساعت برگزاری این مراسم به اصطلاح جشن شعبانیه در بنرهای اطلاع رسانی ساعت 19 تا 21 و بدون لحاظ کردن لحظه ملکوتی اذان و نماز مغرب و عشا در نظر گرفته شده بود.
ابراز بی اطلاعی برگزار کنندگان مراسم از هویت مهمان ویژه برنامه
خبرنگار نسل شاهوار پس از چندبار تماس با مسئولان شهربازی و ... جهت اطلاع یافتن از حضور کدام خواننده معروف و شومن کشوری بی نتیجه ماند و همگی ابراز بی اطلاعی کردند که این خود جای بسی تعجب است که مجموعه برگزار کننده این مراسم از هویت مهمان ویژه خود در این مراسم بی اطلاع است در حالی که در بنرهای اطلاع رسانی خبر حضورش را در مراسم داده است.
اجرای کنسرت بابک جهانبخش و محسن یگانه ماه مبارک رمضان در شهربازی شاهرود
شب گذشته این مراسم به اصطلاح "جشن شعبانیه" در شهربازی شاهرود با حضور محمود ادهم شومن کشوری برگزار شد و تنها چیزی که در آن لحاظ نشده بود و اسمی از آن برده نشد نام امام زمان (عج) بود به جز در انتهای مراسم که مجری برنامه اعلام کرد، مراسم نورافشانی به یمن قدوم صاحب الزمان (عج) با حضور مهندس حسنی انجام می شود و با نگاه کردن به سمت کوه در کنار چرخ فلک از نورافشانی لذت ببرید و در بقیه ساعات مراسم جز نواختن آهنگ های شاد و اجرای ادهم شومن کشوری هیچ برنامه ای خاص امام زمان(عج) اجرا نشد.
تبلیغ شخصیت های ماهواره ای در جشن میلاد امام زمان (عج)
البته مجری مراسم در این برنامه نوید آماده شدن سوله شهربازی و اجرای کنسرت بابک جهانبخش و محسن یگانه را نیز در ماه مبارک رمضان داد!!!!! و در صحبت های خود از شخصیت سریال های ماهواره ای نام می برد که این نیز جای تامل دارد.
در این مراسم بدون اینکه مکان خاصی برای استقرار شرکت کنندگان درنظر گرفته شود همه شرکت کنندگان ایستاده بودند و افرادی هم که به دلیل ازدحام قادر به دیدن سن نبودند در قسمت های مختلف شهربازی ایستاده برنامه را تماشا می کردند که این خود باعث بی نظمی مراسم و تجمع جمعیت در قسمت های مختلف شده بود.
رقص شرکت کنندگان در جشن شعبانیه شهربازی اسب سفید
آهنگ هایی که در این مراسم نواخته می شد گاه به حدی شاد بود که عده ای از شرکت کنندگان برای لحظاتی شروع به رقصیدن می کردند و زمانی که محمود ادهم در حال اجرای قطعه ای از آهنگ "ازم نخواه با تو بمونم" مرحوم ناصر عبدللهی بود یکی از شرکت کنندگان در مراسم به روی سن رفت و برای لحظاتی شروع به رقصیدن کرد تا جایی که تعدادی از حضار تصورشان بر این بود که شاید اجرای رقص زنده هم جزئی از برنامه "جشن شعبانیه" شهربازی و شهرداری است.
بعد از اتمام قطعه موسیقی مجری برنامه به روی سن رفت و شروع به عذرخواهی از جمعیت کرد که این فرد ناخواسته و ناآگاهانه به روی سن آمده و این کار را انجام داده و آنها نیز مخالف اینگونه حرکات به دور از شئونات اخلاقی هستند و از برادران انتظامات شهربازی خواست تا آن فرد را به بیرون شهر بازی هدایت کنند، اما آنچه دیده نشد حضور برادران انتظامات برای هدایت کردن این فرد به بیرون بود تا اینکه بعد از دقایقی خود این فرد از بین حضار رد شد و اینکه به بیرون شهربازی رفت یا نه مشخص نشد.
درست است که جوانان شاهرود نیاز به نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های شاد و مفرح دارند و شاید بتوان گفت شهربازی شاهرود بهترین و شاید تنهاترین منطقه تفریحی این شهر به شمار می رود اما صحیح نیست که چنین برنامه هایی در پوشش مراسم "جشن شعبانیه" برگزار شود بدون اینکه نامی از امام زمان (عج) در این برنامه برده شود و با نواختن آهنگهای شاد که مناسب مجالس دیگری است عده ای که به دنبال برهم زدن نظم اجتماعی هستند شروع به رقص و پایکوبی کنند و آنقدر انتظامات و نظم مراسم در سطح پایینی باشد که فردی بر روی سن برود و برای لحظاتی شروع به رقصیدن کند بدون اینکه بلافاصله آهنگ قطع شود و یا انتظامات مراسم تدبیری بیندیشد.
رقص و پایکوبی در جشن های شعبانیه چه معنایی دارد؟؟
در این شب ها که شب های شادی و متعلق به امام عصر (عج) می باشد و در برنامه ای که به نام آن حضرت برگزار می شود رقص و پایکوبی چه معنایی دارد؟؟؟ ولادتی که برای دوری و از بین بردن گناه، بی حجابی و بی بندی و باری بوده است در حالی که جشن میلادش تبدیل به رقص می شود.
این گونه مراسمات و حرکات که در شبهای نیمه شعبان و جشن هایی که به نام امام زمان (عج) برگزار می گردد فرهنگ جامعه و البته شهر را به انحراف می کشاند. جشن هایی با این محتوا مردود بوده و مبارزه و جلوگیری از انجام این گونه مراسمات از وظایف منتظران واقعی امام زمان(عج) است.
افراد خاطی آسوده خاطرند
اما در این بین وظیفه نهادهای نظارتی به ویژه نهادهای فرهنگی بسی سنگین است و از شهرداری که خود نهادی مردمی است انتظار است که با اجرای برنامه ها و امورات فرهنگی در جهت بالا رفتن بینش جوانان و عموم شهروندان تدبیری بیندیشد و با فعالیت های خود زمینه معرفت به امام زمان (عج) را در بین شهروندان افزایش دهد نه اینکه خود مجری چنین برنامه هایی باشد.
البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که کار فرهنگی خوب است اما به تنهایی جوابگو نیست و علت ادامه برخی از این رفتارها در بدنه جامعه این است که افراد خاطی آسوده خاطرند و اگر بدانند که بعد از انجام چنین کارهایی مجازات می شوند دست به این گونه کارها نمی زنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
باسلام مجری چند قطعه شعرهم دروصف امام زمان خوند، ودروقت اذان هم، اذان ازبلندگو پخش شد، لطفاجوسازی نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار