در جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد نحوه تشکیل کارگروه «ارتقای منابع خاص قرآنی» دستگاه‌ها و نهادها در قوانین سالانه بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 09 June 2015
رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری شصت و یکمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: در این جلسه پیشنهاد نحوه تشکیل کارگروه ارتقای منابع خاص قرآنی دستگاه‌ها و نهادها در قوانین سالانه بودجه کشور در سال 1394 مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: در این جلسه که روز گذشته 18 خردادماه برگزار شد علاوه بر نحوه تشکیل کارگروه ارتقای منابع خاص قرآنی دستگاه‌ها و نهادها در قوانین سالانه بودجه کشور گزارش و تحلیل برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: دستور اول این جلسه بررسی پیشنهاد نحوه تشکیل کارگروه «ارتقای اعتبارات خاص قرآنی دستگاه‌ها و نهادها» در قوانین سالانه بودجه کشور بود، بنابر پیشنهادهای ارائه شده این کارگروه به کارگروه «ارتقای منابع قرآنی» تغییر نام داد که شامل منابع انسانی و اعتبارات خواهد بود.
سلامت‌پناه تصریح کرد: در ادامه و نظر به حضور نداشتن دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن و دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در این جلسه، مجدداً اعضا به انتقاد از این موضوع پرداخته و بر لزوم شرکت فعال این اعضا به عنوان اعضای اصلی و تأثیرگذار تأکید کردند.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه ارائه گزارش، همراه با بررسی و تحلیل برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود.
وی عنوان کرد: در این بخش ابتدا دبیر برگزاری این مسابقات، گزارشی در این رابطه به همراه مهم‌ترین دستاوردهای آن ارائه داد و پس از آن نیز اعضای حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات خود در مورد برگزاری این مسابقات پرداختند.
سلامت‌پناه خاطرنشان کرد: از جمله نظرات مطرح شده در این زمینه می‌توان به ضرورت شبکه‌سازی بانک اطلاعاتی متسابقان داخلی و خارجی و لزوم مرابطه بیشتر با آنها، پیشنهاد استفاده از تجربیات موفق کشورهای اسلامی در برگزاری مسابقات قرآن و پیشنهاد برگزاری نشست نظریه‌پردازان قرآنی برتر جهان اسلام در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد.
وی در پایان اذعان کرد: در انتهای این جلسه بر تدوین نظام جامع مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و بررسی و تصویب آن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار