مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، از پیشرفت 80 درصدی طرح بزرگ ترین فرهنگسرای کیش خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک : جانفشان با بیان اینکه با تاکید دکتر مونسان مبنی بر توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی همگام با توسعه دیگر بخش های جزیره کیش، احداث این فرهنگسرا در دستور کار قرار گرفت، افزود: ساخت این فرهنگسرا از سال 94 در جزیره کیش آغاز شده و تا کنون عملیات احداث آن 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه گفت: فرهنگسرای بزرگ کیش در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار و 600 متر مربع در محوطه مقابل مصلیی بزرگ کیش و در بلوار میر مهنا جنب میدان الغدیر در حال ساخت است. جانفشان با اشاره به اینکه این فرهنگسرا از دو بخش اصلی تشکیل شده است، گفت: این فرهنگسرا با طرح معماری ساختمان اصلی با ارتفاع تقریبی 15 متر و سقف سبک مخروطی شکل و پلان دایره ای در حال ساخت است .این طراحی، علاوه بر استفاده بهینه از فضای خارجی بنا، امکان دیدن مناظر زیبای خلیج فارس را بر فراز بام فرهنگسرا و از محوطه بیرونی مجموعه برای ساکنان و گردشگران فراهم می کند. سالن های آمفی تئاتر و سینما نیز در این بخش واقع شده است. ساختمان دو طبقه دیگری با ارتفاع 9 متر نیز در کنار این بخش قرار گرفته که در برخی نقاط با این ساختمان مرتبط است.

وی افزود: بزرگ ترین کتابخانه کیش، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت های 100 و 250 نفره به صورت چند منظوره با قابلیت نمایش فیلم، اجرای تئاتر صحنه ای و دیگر برنامه ها، 12 کلاس آموزشی دارای استانداردهای لازم برای رشته های مختلف هنری، گالری، کتابخانه کودک، واحدهای سمعی و بصری و لابراتورهای مجهز زبان، فضای نگهداری کودک و فضاهای خدماتی از بخش هایی است که در این فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر در جزیره کیش فرهنگسراهای سنایی، میلاد، مینا، اندیشه و میر مهنا در زمینه ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به ساکنان و گردشگران فعالیت می کنند.





منبع : جام جم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار