معاون وزیر صنعت و معدن گفت: مجموعه مطالعات و نمونه برداری ها از احتمال دست یابی به معادن مس و طلا در پهنه های معدنی مشگین شهر خبر می دهد.
کد خبر: ۴۸۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 28 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، جعفر سرقینی عصر یکشنبه در بازدید از پهنه های معدنی مشگین شهر تصریح کرد: مطالعات پهنه های معدنی در چهار نقطه از استان اردبیل آغاز شده و ۱۶ محدوده امید بخش نیز شناسایی شده است.

وی افزود: در یکی از پهنه ها پروانه بهره برداری صادر و در سه مورد دیگر نمونه برداری ها آغاز شده است که نتایج امیدبخشی را در پی دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صورتی که حتی در یکی از این نقاط به معدن دست یابیم مجموعه هزینه ها و سرمایه گذاری ها خروجی مطلوبی دارد.

سرقینی تصریح کرد: مجموعه مطالعات و نمونه برداری ها از احتمال دست یابی به معادن مس و طلا خبر می دهد و ما امیدواریم با ادامه نمونه برداری ها بتوان به ذخایر غنی دست یافت.

بخش عمده معادن استان غیرفعال است
 
 
بر پایه این گزارش ابراهیم آقازاده معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در نشست هم‌اندیشی معاون وزیر صنعت و معدن با تشکل‌ها و فعالان معدنی اردبیل تصریح کرد: بخش عمده معادن استان غیرفعال است و از بخش فعال نیز ۱۹ ماده معدنی استحصال می‌شود.

وی افزود: به منظور توسعه صنایع معدنی استان طی سال‌های اخیر جذب سرمایه‌گذاران مورد تأکید بوده و طرح‌هایی نیز در این خصوص بررسی می‌شود.

معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید به اینکه بیشترین میزان معادن استان مواد معدنی غیرفلزی است، تأکید کرد: تسهیل فعالیت این گروه از معادن به جد مورد تأکید است.

به گفته آقازاده به ویژه در این گروه از معادن اختصاص تسهیلات از صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و یا اختصاص سهمی برای استان مطالبه معدن کاران است.

خانه معدن اردبیل در حد نام باقی مانده است
 

در این جلسه رئیس خانه معدن استان اردبیل نیز خواستار توجه بیش از پیش به این واحد صنفی شد و گفت: خانه معدن اردبیل در حد نام باقی مانده است.

عباس وکیلی تاکید کرد: بارها تفویض اختیار به خانه معدن درخواست شده تا از این طریق مطالبات معدن کاران دنبال شده و وضعیت معادن استان نیز توسعه یابد.

وی افزو: انتظار می رود با توجه به نهادهایی همچون خانه معدن نسبت به رفع مشکلات معدن کاران اقدام شود.

انتهای پیام
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
برداشت کنید بعد بصورت خام بفرستید اصفهان وکرمان به امید خدا مثل مس سونگون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
این مسولین اشتغال ایجاد کن نیسن که هیچ میاد طبعت منطقه مشگین شهر رو با معدن و حفاری نابود می کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار