مدیرکل پزشکی قانونی قزوین:
مدیرکل پزشکی قانونی قزوین گفت: تنها یک سالن تشریح و کالبدشکافی در مرکز استان قزوین وجود دارد که این امر مشکلات متعددی از جمله هزینه‌بر بودن و تأخیر در رسیدن به نتیجه برای کسانی که نیاز به این سالن دارند، به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۴۸۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 04 September 2017
به گزارش تابناک قزوین «بهزاد ولی زاده» مدیرکل پزشکی قانونی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های حاضر در پزشکی قانونی در محدوده استاندارد کشوری است، اظهار کرد: فشار کاری به دلیل کمبود نیرو بر روی همکاران ما وجود دارد چرا که در حال حاضر 54 نفر در کل استان در این سازمان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه براساس چارت استاندارد در حدود یک‌سوم نیروی همکار در این سازمان مشغول به کار هستند، افزود: ایده آل آن است که در شهرهای محمدیه، آبگرم، آوج و دیگر شهرها به دلیل داشتن مراکز قضایی مستقل باید مراکز پزشکی قانونی وجود داشته باشد که در حال حاضر به دلیل نبود نیروی پزشک متخصص چنین نیست.

ولی زاده با اشاره به ازدحام جمعیت به‌ویژه ساعات میانی روز  تصریح کرد: مراجعه کنندگان به این سازمان به دلیل کمبود فضا و امکانات با مشکلات متعدد روبرو هستند که بی‌شک این موضع در شان مردم استان نیست.

تنها یک سالن تشریح و کالبدشکافی در استان قزوین وجود دارد

وی اضافه کرد: خدمات مطلوبی توسط این سازمان به اقشار مختلف مردم در حال ارائه است اما بهتر آن است که مراکز پزشکی قانونی به‌ویژه در بخش تشریح در شهرستان‌ها فعال‌تر شود چرا که تنها در مرکز استان سالن تشریح و کالبدشکافی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به هزینه‌بر بودن وجود یک سالن تشریح در استان گفت: این امر مشکلات متعددی را برای کسانی که نیاز به این سالن دارند، به وجود می‌آورد که هزینه‌بر بودن و تأخیر در رسیدن به نتیجه از جمله این مشکلات است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی تلاش خود را برای حل مشکلات موجود در این سازمان انجام خواهد داد، اعلام کرد: در این سالن تنها با 3 تخت موجود در حال ارائه خدمات به متقاضیان هستیم که طی پیگیری‌های صورت گرفته پیش‌بینی‌شده در برنامه ششم توسعه، یک مرکز دیگر آزمایشگاه و سالن تشریح در مرکز استان احداث شود.

وی خبر داد: تاکنون زمین این مرکز به تهیه‌شده و با توجه به آماده بودن مقدمات کار با تأمین اعتبار کار به‌صورت جدی از سال 97 آغاز خواهد شد و  خواهد داشت. استان طی چند سال آینده مرکزی مجهز که بتواند بخش عمده مشکلات کمبود فضا در پزشکی قانونی را مرتفع سازد.   

 راه‌اندازی سالن تشریح در تاکستان در گیرودار کمبود اعتبارات

ولی زاده ادامه داد: پزشکی قانونی درصدد است پروژه تجهیز و راه‌اندازی مراکز تشریح را در شهرستان‌ها پیگیری کند که اولویت با شهرستان تاکستان به عنان شلوغ‌ترین و مهم‌ترین مرکز بعد از قزوین خواهد بود که طرح آن آماده است اما اعتبار در نظر گرفته‌شده برای اتمام این پروژه با کمبودهایی روبرو است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه سالن تشریح در تاکستان سهم مهمی در کاهش زمان پاسخ‌دهی به مردم خواهد داشت، اعلام کرد: اگر حمایت مسئولان استانی برای راه‌اندازی این پروژه صورت بگیرد و اعتبارات لازم برای آن تخصیص یابد این پروژه به‌زودی وارد مرحله عملیاتی در تاکستان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار