معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین از آمادگی مرز "خسروی" برای تردد 500 هزار زائر اربعین خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نعمت‌الله نازپرورده، با اشاره به بسته شدن مرز خسروی از سال 93، اظهار کرد: به دلیل ناامنی که در آنسوی مرز خسوی و در کشور عراق وجود داشت تردد مسافر از مرز خسروی چند سالی انجام نشد و اکنون که امنیت برقرار شده پیگیری‌های زیادی برای تردد زوار از مرز خسروی انجام شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده امسال تردد زوار اربعین را از مرز خسروی داشته باشیم و پیش‌بینی شده حدود 500 هزار زائر اربعین در این مرز حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه اقدامات لازم برای آماده‌سازی این مرز از مدت‌ها قبل آغاز شده، تاکید کرد: مرز خسروی برای تردد زوار اربعین آمادگی دارد و شرایط و امکانات لازم در آن فراهم شده است.

به گفته این مسئول یکی از مهمترین زیرساخت‌هایی که در این منطقه فراهم شده ایجاد پارکینگ حدود 100 هکتاری با ظرفیت 50 هزار دستگاه خودرو است که اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت دارد و فقط کارهای جانبی آن باقی مانده است.

نازپرورده بیان کرد: علاوه بر احداث پارکینگ، حدود 250 دستگاه اتوبوس نیز برای جابجایی مسافران از قصرشیرین تا خسروی در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش گیت‌های مرز خسروی هم برای تسهیل تردد زوار خبر داد و عنوان کرد: امکانات زیرساختی از جمله آب، برق، خدمات مخابراتی، سرویس‌های بهداشتی و ... نیز فراهم شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین از برگزاری مستمر جلسات آمادگی برای میزبانی اربعین هم یاد کرد و افزود: 14 کارگروه در بخش‌های مختلف در حال فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای تردد زوار هستند.

 نازپرورده با اشاره به اینکه مرز خسروی برای ایام اربعین آمادگی تردد زوار را دارد، عنوان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا نیز این مرز تعطیل نیست و مبادلات تجاری آن مانند گذشته برقرار خواهد بود. 
 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار