کد خبر: ۵۰۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 02 October 2017
به گزارش «تابناک یزد» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی‌ استان یزد از اجرای طرح فروش الكترونيكي بلیت در اماکن تاریخی فرهنگی این استان خبر داد .

«محمدرضا دهستانی» ضمن اعلام این خبر، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تصمیم به تجهیز اماکن تاریخی فرهنگی تحت مدیریت خود به سیستم مکانیزه فروش بلیت الکترونیکی گرفت که در این راستا برنامه سیستم صدور بلیت الکترونیکی به سفارش این اداره کل توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان طراحی و به صورت آزمایشی در برخی از اماکن تاریخی شهر جهانی یزد راه‌اندازی شد .

وي با تاکید به نقش ابزارهای الکترونیکی برای تسریع در امور روزمره که موجب بالا بردن ضریب امنیت صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی می‌شود، گفت: تسهيل دسترسي به بليت اماكن تاريخي فرهنگي و جلوگيري از هدرروي وقت گردشگران و ارتقای سطح كيفي خدمات از اهداف چنين اقدامي است .

دهستانی در ادامه در خصوص روند سیستم صدور بلیت الکترونیکی طراحی شده توضیحاتی داد و عنوان کرد: این سیستم دارای دو پنل مدیریت و کاربر است که در پنل مدیریت مبلغ بلیت و نوع آن توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تعیین می شود و در پنل کاربر که در اختیار بلیت فروشان اماکن تاریخی قرار می گیرد تعداد نفرات وارد می‌شود.

وي ادامه داد: در این سیستم بازدیدکننده فقط باید کارت خود را در دستگاه كارتخوان قرار داده و رمز آن را وارد کند که در نهایت سیستم رسیدی را به بازدیدکننده ارائه می‌دهد که در آن نام مکان تاریخی که از آن بازدید می‌شود، تعداد نفرات و نوع بلیت درج شده است .

این مقام مسئول با بیان این که اين طرح بعد از ارزيابي و رفع نواقص و مشكلات احتمالي آن در تمام اماكن تاريخي فرهنگي اجرا خواهد شد، گفت: حذف بلیت‌های کاغذی از اماکن تاریخی فرهنگی و موزه‌ها، کنترل هر چه بهتر فرآیند فروش بلیت براي اخذ آمارهای دقیق و هدفمند و برنامه‌ریزی بهتر، جلوگیری از مفسده‌های احتمالي و غيره از ديگر مزاياي فروش الكترونيكي بليت در اماكن تاريخي فرهنگي است .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار