رییس اتحادیه تعاونی زنبورداران استان اردبیل از راه اندازی ایستگاه عسل در اردبیل پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 22 June 2015

  به گزارش ایرنا ، فردین صفوی در جمع خبرنگاران گفت: اولین ایستگاه عرضه مستقیم عسل توسط زنبورداران استان اردبیل پس از ماه مبارک رمضان در منطقه بند الماس برپا می شود و زنبورداران دارای پروانه رسمی فعالیت می توانند نسبت به گرفتن غرفه اقدام کنند.

وی افزود: در چادرهایی که در این محل برپا خواهد شد علاوه بر عسل چادرهایی نیز به سایر سوغاتی های استان از جمله حلوای سیاه ، داروهای گیاهی ، آش دوغ و صنایع دستی اختصاص می یابد.

رییس اتحادیه تعاونی زنبورداران استان اردبیل با بیان این که این ایستگاه تا پایان مهرماه سال جاری برپا خواهد بود، اظهار کرد: در صورت استقبال مناسب از این طرح ایستگاه های مشابهی در محور خلخال و آستارا (گردنه حیران) برپا خواهد شد.

صفوی گفت: برای شناساندن عسل تولیدی استان می توان نسبت به برگزاری نمایشگاه تخصصی و جشنواره برداشت عسل اقدام و از با استفاده از این فرصت زمینه را برای صادرات فراهم کنیم.

وی از مسوولان استان اردبیل به ویژه دستگاه های ذیربط با حوزه گردشگری خواست گردشگران را نسبت به بازدید از ایستگاه عسل و نمایشگاه هایی که در آینده برگزار خواهد شد، ترغیب و فرآیند صدور مجوز برای برپایی چنین آیین هایی را تسهیل کنند.

رییس اتحادیه تعاونی زنبورداران استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: برخلاف سایر استان ها در اردبیل عسل با موم برداشت می شود و کیفیت مطلوبی دارد اما به دلایلی از جمله وزن بالای رمکه ها عسل های تولیدی سایر استان ها از اقبال بیشتری بین مردم برخوردارند ، از این رو باید استانداردی برای تولید رمکه با نظر دستگاه های ذیربط و اتحادیه تعریف شود.

وی با اشاره به فواید عسل از جمله داشتن خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدان که برای قلب و عروق مفید است افزود: عسل درجه یک حداکثر تا 600 هزار ریال به ازای هر کیلو قیمت دارد و مردم از پرداخت مبالغ بیش از این برای عسل های طبیعی خودداری کنند.

استان اردبیل با شش هزار تن در سال سومین تولید کننده عسل کشور است و به دلیل آب و هوا و تنوع گیاهی منطقه منحصر به فرد بوده و می تواند با برنامه ریزی و عرضه مناسب زمینه ساز جذب و رضایت گردشگران را فراهم کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار