معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 26 October 2017
به گزارش تابناک : علی یزدانی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت،امروز(چهارم آبان) در مراسم افتتاح شهرک صنعتی جوانرود،اظهار کرد: در بازدید سه ماه قبل از محل احداث شهرک صنعتی جوانرود ،هیچ خبری از توسعه و زیرساخت در این مکان نبود.

وی با اشاره به ظرفیتی که در منطقه اورامانات برای تولید و تجارت وجود دارد، افزود:با توجه به این ظرفیت و پیگیری جدی صورت گرفته برای  احداث شهرک صنعتی جوانرود ، در کمتر از سه ماه این مهم محقق شد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه تصمیم راه اندازی  شهرک فوق به ۱۶ سال قبل بر می گردد،افزود: چند ماه گذشته شهرک صنعتی جوانرود چیزی جز یک زمین کشاورزی با تابلو زنگ زده نبود ولی اکنون این موضوع به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: در صورت وجود متقاضی برای شهرک صنعتی جوانرود ،آماده  توسعه آن هستیم.

یزدانی با اشاره به مشوق های درنظر گرفته شده  برای حمایت از سرمایه گذاران ،گفت: ۷۵ درصد از حق انتفاع  مشوقی برای سرمایه گذاران بوده و ۲۵ درصد مابقی نیز به صورت اقساط دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: پنج درصد از 25 درصد به عنوان پیش پرداخت دریافت شده و بعد از شش ماه تا یکسال تنفس ،مابقی مبلغ در ۴۸ ماه اقساط دریافت خواهد شد.

به گفته این مسوول تسهیلات با نرخ کمتر از ۱۰ درصد هم در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پتانسیلی که منطقه اورامانات برای سرمایه گذاری، اشتغال و تولید دارد، اظهار کرد: آماده هر نوع حمایت از سرمایه گذاران در چهار شهرستان منطقه اورامانات هستیم.

یزدانی خواستار تشکیل کارگروهی برای حمایت از سرمایه گذاری و صادرات شده و این امر را موجب رونق شهرک ها ،نواحی صنعتی و رونق تولید در منطقه دانست.

وی در ادامه از تصویب اختصاص یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای حمایت از سرمایه گذاری خبر داده و گفت:  نرخ این تسهیلات شش درصد بوده و سرمایه گذاران منطقه می توانند از آن بهره مند شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت این آمادگی را دارد در چارچوب سیاست های اقتصادی از هرگونه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و روستاها حمایت کند.






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار