امام جمعه بابلسر
امروز مسئله فرهنگ یک بحث بسیار مهمی است چرا که دشمن میخواهد از طریق فرهنگ به ما آسیب وارد نماید. شاید دشمنان ما یادشان رفته که چه جنایاتی را نسبت به ملت ما انجام داده اند.
کد خبر: ۵۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 03 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، نماز سیاسی عبادی این هفته از نمازجمعه بابلسر به امامت حجت الاسلام قلی پور امام جمعه بابلسر در مصلی جمعه المهدی این شهرستان برگزار شد.
 
 روز مازندران روز فرهنگ عمومی است
 
به گزارش خبرنگار ما ، امام جمعه بابلسر در خطبه های این هفته با اشاره به روز 13 آبان ، گفت : این روز گواه برجنایات استکبار جهانی علیه ملت ما به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.
 
وی افزود : روز 13 آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگزاری شده که یادآور 3 واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه این سه واقعه ، در سه دوره مختلف در سالهای 43 ،57و58 رخ داده اشاره کرد وگفت : هر این سه رخداد در روز 13 آبان اتفاق افتاده که دارای یک جریان خاص بنام استکبار است که در راس همه این جریانات ، آمریکای جنایتکار است.
 
خطیب جمعه بابلسر با بیان اینکه ما روز 13 آبان را روز فریاد مرگ بر آمریکا می دانیم اشاره کرد و افزود : فردا در این روز بزرگ با حضور در راهپیمایی 13 آبان با تجمع عظیم خود اتحاد و انسجام خود را به رخ جهانیان کشیده و مشت محکمی را بر دهان دشمنان خود خواهیم زد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شاید دشمنان ما یادشان رفته که چه جنایاتی را نسبت به ملت ما انجام داده اند گفت : ملت ما هرگز حافظه تاریخی اش از جنایات آمریکا پاک نخواهد شد و هرگز جنایاتی که نسبت به کشور ما تحمیل کرده اند را فراموش نخواهند کرد.
 
قلی پور در ادامه به روز پنج شنبه جاری که روز اربعین میباشد اشاره ای کرد و گفت :  خوشا به آنهایی که به سفر کربلای معلی مشرف شده اند و این توفیق نبود که همه مسلمین حضور پیدا کنند ولی در برنامه هایی را که در غالب زیارت اربعین در مساجد و حسینیه ها و محافل مذهبی برگزار می شود حتما حضور پررنگ داشته باشند.‌
 
امام جمعه بابلسر به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت : امروز مسئله فرهنگ یک بحث بسیار مهمی است چرا که دشمن میخواهد از طریق فرهنگ به ما آسیب وارد نماید.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در بحث تهاجم فرهنگی یا شبیخون فرهنگی و یا ناتوی فرهنگی دشمنان ما تا حدودی موفق عملکرده اند اشاره ای کرد و گفت :  
این دشمنان درصدد آن هستند که فرهنگ عمومی جامعه ما را ، اعم از پوشش و لباس و معماری های منطقه ای را تغییر دهند.
 
خطیب جمعه بابلسر افزود : متاسفانه ما الان شاهدیم که معماری های شهر و روستاهای ما از حالت معماری اصیل اسلامی و ایرانی به سمت معماری های غربی تغییر کرده است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار