ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: زوار برای پیشگیری از ابتلا به هرنوع بیماری زوار اربعین موارد بهداشتی را رعایت کننداحتمالی موارد بهداشتی را در طول سفررعایت کنندو آب و غذای خود را از ایستگاه‌های صلواتی معتبر تهیه کنند.
کد خبر: ۵۱۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 04 November 2017
دکترابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: زوار حتما با ماسک در محل‌های عمومی حاضر شوند و از افرادی که علائم آنفلوآنزا دارند، فاصله بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:آنفلوآنزا، اسهال و استفراغ و مسمومیت‌های گوارشی شایع‌ترین بیماری‌هایی است که امکان ابتلای زوار در طول سفر به آن وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: با وجود پایین بودن سطح بهداشت در کشور عراق زوار باید حتما آب نوشیدنی مورد نیاز خود را از موکب‌های معتبر، داخل محوطه حرم‌های مطهر و یا بصورت بطری آب معدنی تهیه و غذاباید به صورت گرم از موکب‌های معتبر تهیه شود.

به گفته این مسئول:به زواراز پذیرش هرنوع نذورات در مسیر، که مکان تولیدآن مشخص نیست، خودداری کنند.

شکیبا اظهار داشت: محل‌های درمانی در مسیر تردد زوار در ایران و در کشور عراق در نظر گرفته شده، از زوار خواست حتما دفترچه درمانی همراه داشته  وبه بیماران از جمله بیماران قلبی و دیابتی که داروی خاصی مصرف می‌کنند تاکید کرد دارو‌های خود را همراه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار