سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ظرفیت کنونی حوزه بهداشت و درمان استان تهران را متناسب با موج افزایش جمعیت در پایتخت ندانست.
کد خبر: ۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ 16 February 2015

محمدحسین قربانی در گفت وگو با تسنیم در استان تهران، درمورد وضعیت زیر ساخت‌ها درحوزه بهداشت و درمان در کلانشهر تهران اظهار داشت: با وجود فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی بی‌شمار با برچسب‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در پایتخت، هنوز در برخی  شهرستان‌های استان تهران شاهد کمبودهای زیر ساختی در این حوزه‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: شهرستان‌هایی مانند پردیس و دماوند که مسکن مهر در قالب پروژه ملی در بستر آنها ساخته شده است باید در بحث زیر بنایی در حوزه بهداشت و درمان مورد لطف و عنایت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت و ساز بیمارستان هزینه‌های میلیاردی برای وزارت بهداشت دارد، بر رعایت استانداردهای تعریف شده در حوزه ساخت و رعایت معیارهای طراحی شده برای افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان تهران خبر داد و افزود: بی‌توجهی‌ها نباید مانع تقویت زیر ساخت‌ها باشد.
وی با تشریح استاندارد‌های لازم برای افتتاح مراکز درمانی، بیان کرد: بیش از 50 درصد از تخت‌های بیمارستان ها و مراکز درمانی که بر روی ریل افتتاح قرار دارند و به مرز بهره‌برداری کامل و رسمی قرار می گیرند باید از بیمار اشغال شده باشد.
قربانی تاخیر در افتتاح برخی از مراکز درمانی در استان تهران را ضعف و کمبود در بدنه زیر بنای اصول ساخت و ساز بیمارستان ها برشمرد و تاکید کرد: دست اندرکاران فعالیت های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان باید نخست ترسیم و رعایت ضریب اشتغال را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ظرفیت کنونی حوزه بهداشت و درمان استان تهران را متناسب با موج افزایش جمعیت در پایتخت ندانست و تاکید کرد: ترازوی میزان زیر ساخت‌ها، امکانات و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان باید از قالبی استاندارد نسبت به موج افزایش جمعیت در این منطقه باشد.
وی مجلس شورای اسلامی را خانه ملت معرفی کرد و با بیان این موضوع که مجلس در راستای رفع مشکلات و کمبودهای زیر ساختی در حوزه های مختلف نگاهی تبعیض آمیز ندارد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با دیدگاه همه جای ایران سرای من است  مشکلات و کمبودها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ذره‌بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تقویت زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر شهرستان هایی مانند پردیس و دماوند با تحمل فشار برخورداری از مسکن مهر به عنوان پروژه ملی باید در راستای تقویت زیر ساخت ها قوی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار