دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: شهرستان شوش با جمعیتی حدود ۲۲۰ هزار نفر فاقد پلیس فتاست. انتظار داریم مسئولان شهرستان این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند.
کد خبر: ۵۴۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 28 December 2017

مصطفی نظری در نخستین همایش جرایم سایبری و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان با اشاره به ناهنجاری حوزه رایانه‌‌‌‌ای اظهار داشت: جرائم به پنج دسته تقسیم می‌شوند که عبارتنداز دسترسی غیر مجاز و شنود و جاسوسی، جعل رمز و محو کردن اطلاعات، سرقت و کلاه‌برداری اینترنتی، تجاوز به عفت و اخلاق عمومی، هتک حیثیت به اشخاص که در این راستا قانون جرائم رایانه‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و لازم الاجرا است.

وی به قومیت‌های مختلف در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: در مورد اقوام هیچ پرونده‌ای در این شهرستان تشکیل نشده، چون همه در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

دادستان عمومی‌و‌انقلاب شهرستان شوش افزود: افرادی که در فضای مجازی با نشر مطالبی بین اقوام دست به اختلاف بزنند برای آنها پرونده تشکیل شده و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شخصی در فضای مجازی با نشر مطالب غیر واقعی موجب هتک حرمت افرادی شود از سوی پلیس فتا رصد شده و دستگیر می‌شود‌، ادامه داد: عکس‌های خانوادگی و شخصی خود را در فضای نا‌امن مجازی منتشر نکنید.

نظری به نبود پلیس فتا در شهرستان شوش اشاره کرد و افزود: شهرستان شوش با جمعیتی حدود 220 هزار نفر فاقد پلیس فتا است. انتظار داریم مسئولان شهرستان این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند.

فرزندانمان را از تهدیدهای فضایمجازی حفظ کنیم

آیت‌الله سید‌محمد‌امام، امام‌ جمعه شهرستان شوش نیز در این همایش اظهارداشت: اگر بگوییم دشمنی وجود ندارد، خود به خود این موضوع حل می‌شود و دیگر نیازی به تشکیل چنین همایشی نبوده و نیست.

وی گفت: واقعیت این است که دشمن از غفلت ما سؤاستفاده می‌کند و به طور مستقیم دین، مذهب، اعتقادات، مال و اموال را مورد هدف قرار داده و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند و اگر بخواهیم این موضوع را خوب مورد تحلیل قرار دهیم باید مطالعات خود را تقویت کرده و از شرایط خطرناک موجود آگاهی داشته باشیم.

امام جمعه شوش تصریح کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و برای نجات فرزندان خود از تهدیدهای فضای مجازی آنها را دور کنیم تا آنها را از دستمان خارج نکرده‌اند‌.

فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار مهم است

عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش نیز ضمن قدردانی از برگزاری این همایش گفت: در حال حاضر از مجموع 80 میلیون جمعیت ایران حدود 53 میلیون نفر به فضای مجازی دسترسی دارند. این یعنی فضای مجازی را اصلا نمی‌توان از بین برد.

وی ادامه داد: فضای مجازی مثل رادیو‌، ویدئو، ماهواره جز مصارف عمومی قرار گرفته است اما نحوه‌ی استفاده درست از آن دستگاه و یا سخت افزار مهم است‌.

سرپرست فرمانداری شوش‌ افزود: چاقو در آشپزخانه نیاز ضروری است. اما خود چاقو خطراتی برای ما دارد و آیا چون خطراتی برای ما دارد باید آن را از زندگی حذف کرد. پس فرهنگ سازی در جامعه بسیار مهم است.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: شوش ، فضای مجازی ، پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار