مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نقش اساسی در تولید علم و فناوری در طول سه دهه گذشته در کشور داشته است.
کد خبر: ۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ 17 February 2015

مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نقش اساسی در تولید علم و فناوری در طول سه دهه گذشته در کشور داشته است.
به گزارش ایرنا 'علیرضا ایرانبخش' در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: در سال 61 زمانی که خبر تاسیس دانشگاه آزاد توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه اعلام شد خوشبین ترین افراد نیز تصور نمی کردند این دانشگاه بتواند در طول سه دهه افتخارات بزرگی در زمینه های علمی فناوری برای کشور به وجود آورد.
وی گفت: امروز این دانشگاه در بیشتر حوزه ها جزء برترین های دنیا است و در بسیاری از زمینه های علمی و پژوهشی مقالات ارزشمند و کاربردی را ارایه کرده است.
وی تصریح کرد: امروز با گذشت سه دهه از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه از نظر تولیدات علمی در راس دانشگاه های کشور قرار دارد.
وی استفاده از ایده و نظر همه اساتید و دانشجویان در زمینه های علمی را عامل موفقیت این برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در راستای ارتقای این دانشگاه با استفاده از نظر همه اساتید و دانشجویان انجام می شود.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی اداره کل توسعه شبکه های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اداره با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های موجود واحدهای دانشگاهی و همچنین تامین بخشی از هزینه های جاری دانشگاه از طریق تجاری سازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها از سال 93 آغاز به کار کرده است.
ایرانبخش توسعه شبکه های آزمایشگاهی و کارگاهی، تعامل با شبکه های آزمایشگاهی دولتی و بخش خصوصی، تاسیس آزمایشگاه های ملی و تنظیم نظام تعرفه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی را از جمله اهداف تاسیس این واحد برشمرد.
وی با بیان اینکه یازده هزار و 349 واحد آزمایشگاهی در دانشگاه های آزاد سراسر کشور وجود دارد تصریح کرد: استفاده بهینه از ظرفیت آزمایشگاه های این دانشگاه موجب تولید ثروت و جهش علمی خواهد شد که باید همه دانشگاه ها در این راستا تلاش کنند.
وی ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را در همه دانشگاه ها ضروری دانست و افزود: با ایجاد شبکه سراسری آزمایشگاهی در دانشگاهای آزاد سراسر کشور از خرید تکراری دستگاه ها و تجهیزات جلوگیری می شود.
وی همچنین گفت: ایجاد شبکه سراسری آزمایشگاه ها موجب درآمد زایی و جلوگیری از ورود کالا های خارجی به کشور خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره با پتاسیل و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با ایجاد زیر ساخت ها در این دانشگاه باید زمینه ارایه خدمات آزمایشگاهی و تولید ثروت در این دانشگاه نیز فراهم شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان از آغاز فعالیت تولیدات علمی 724 مقاله ISI و 567 مقاله پژوهشی ارایه کرده است.
علیرضا اسفندیاری گفت: در سال جاری نیز دانشگاه آزاد همدان 141 عنوان مقاله ISI و 27 عنوان مقاله با نمایه خارجی به چاپ رسانده است.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی شش گروه آموزشی برتر این دانشگاه در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد.


 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار