بوریس جانسون و سلطان قابوس درباره حفظ توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر رایزنی کردند.
کد خبر: ۵۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 26 January 2018

به گزارش تابناک : بوریس جانسون -- وزیر خارجه انگلیس -- روز پنج شنبه در جریان دیدار خود باسلطان قابوس، پادشاه عمان راه‌های پایان دادن به جنگ یمن و حفظ توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را بررسی کرد.

این دومین سفر جانسون به مسقط از ماه دسامبر تاکنون است. وی در سفر دو روزه خود به منطقه وارد عمان شد و سپس راهی عربستان سعودی خواهد شد. رسانه‌های دولتی عمان اعلام کردند تمرکز گفتگو‌های جانسون با سلطان قابوس درباره ثبات در منطقه بوده است.

مقامات نزدیک به مذاکرات اعلام کردند دو طرف بر روی ضرورت هر چه سریعتر پایان دادن به جنگ یمن اتفاق نظر دارند. یکی از مقامات عمانی به نشنال گفت: تمرکز اصلی دیدار جانسون از منطقه خلیج (فارس) بر روی دادن اقبالی واقعی برای پایان دادن به جنگ یمن از طریق مذاکرات است.

سلطان عمان با این نظر موافق است که باید از مذاکرات برای پایان دادن به جنگ یمن حمایت کرد. دیپلمات‌های انگلیسی در مسقط گفتند بوریس جانسون نتایج مذاکرات خود با سلطان قابوس را به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ریاض منتقل خواهد کرد.

یک دیپلمات در این زمینه گفت: جانسون اعلام کرده است که بایستی نتیجه مذاکراتی را که با سلطان عمان داشته است به محمد بن سلمان منتقل کند. این موضوع پایه لازم را برای مذاکرات با عربستان و تلاش برای پایان دادن به اقدامات نظامی در یمن شکل خواهد داد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار