کد خبر: ۵۶۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 03 February 2018

تابناک / امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار محروم جامعه گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند مشکلات مردم با شعار دادن برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در نماز جمعه شهر رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی 39 سال است که تحریم‌های بسیاری علیه ملت ایران اعمال کردند اما مردم با پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری آن‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انسان باید برای رسیدن به خدا تلاش و کوشش کنند عنوان داشت: به‌دست آوردن هر موفقیتی نیاز دارد تا انسان‌ سختی‌ها را تحمل کند و رسیدن به سعادت، مزد تلاش و کوشش انسان است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند انسان را برای عذاب کردن نیافریده است گفت: در زندگی تمام انسان‌ها گردنه‌هایی وجود دارد که عبور از آن سخت و دشوار است اما سعادت و پیروزی زندگی ما در گرو تحمل آن سختی و دشواری است.

صدیق عربانی با تاکید بر لزوم حمایت از محرومان و نیازمندان تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم مهمانی‌هایی برگزار می‌شود که مهمان آن افرادی ثروتمند و دارا هستند و این در حالی است که مسلمانان باید در چنین مواقعی انسان‌های نیازمند را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه خداوند سهمی از نیاز مستمندان را در مال ثروتمندان قرار داده است تصریح کرد: اگر این الفت و مودت میان مسلمانان شکل بگیرد خداوند متعال نیز رحمت، مغفرت و سعادت را نصیب آن‌ها می‌کند.

صدیق عربانی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) پیرامون رسیدگی به وضعیت یتیمان گفت: انسان‌ها باید از ایتام به خوبی حفاظت کنند و همواره آنان را حمایت کنند زیرا ممکن است در میان آن‌ها افرادی رشد کنند که در آینده سبب خدمت به امت مسلمان شوند.

وی با بیان اینکه به گفته امام صادق (ع) انسان باید صبور باشد و از دنیادوستی پرهیز کند ابراز داشت: صبر بر شهوت، صبر بر غضب، صبر بر قدرت، صبر بر ثروت، صبر بر فقر و صبر بر جوانانی از اقسام صبر هستند که انسان را از دنیادوستی و دنیاپرستی باز می‌دارند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم حمایت از جوانان عنوان داشت: جوانان کشور ما پر شور و هیجان هستند و ما باید از آنان با قدرت حمایت کنیم زیرا عدم حمایت ما سبب می‌شود تا شیطان و دشمنان اسلام آن‌ها را از صراط صحیح منحرف کنند.

صدیق عربانی با اشاره به آغاز دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران خاطرنشان کرد: انقلاب ما واقعاً انفجار نور بود زیرا تحولاتی در جهان به‌وجود آورد که انسان احساس می‌کند انقلاب ما و اسلام در سراسر جهان در حال فراگیر شدن است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه ایران اسلامی امروز "ام القری" اسلام است گفت: اهداف و آرمان‌های انقلاب ما در سراسر جهان در حال گسترش است و مردم جهان از آرمان‌‌های امام راحل و رهبری درس و الگو می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه نصرت و پیروزی فقط از جانب خدا می‌رسد اظهار داشت: دولت‌های استکباری شاه را جلو فرستادند و به او وعده حمایت دادند اما دیدیم امام راحل با دست خالی این انقلاب را به پیروزی رساند زیرا امیدش تنها به خدا بود.

صدیق عربانی با انتقاد از آزادسازی مجدد واردات برنج تصریح کرد: مسئولان باید بیشتر به فکر کشاورزان گیلانی باشند زیرا تمام دارایی و سرمایه زندگی آن‌ها همین محصولات کشاورزی‌شان به‌ویژه برنج است.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم حمایت از قشر محروم جامعه اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند با شعار دادن نمی‌توان از مردم حمایت و پشتیبانی کرد بلکه باید در عمل این را نشان داد.

صدیق عربانی ضمن دعوت مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی امسال پرشورتر از سال‌های گذشته با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن نشان می‌دهند که هنوز به آرمان‌های انقلابشان وفادارند.

وی با بیان اینکه نباید درباره مشکلات کشور صحبت و سیاه نمایی کرد اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی در کشور هستیم و از همه می‌خواهیم تا این دستاوردها و توانایی‌ها را بیان کنند تا همگان بدانند ایران چه توانایی‌هایی دارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به درخواست آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا بداند مقام معظم رهبری و ملت ایران اجازه این را نمی‌دهند تا شما در مراکز نظامی ما سرک بکشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار