دو دستاورد جدید و پیشرفته سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 06 February 2018

به گزارش تابناک : این دو سامانه شامل سیستم رانش شفت متحرک هزارو 800 اسب دربایی ویژه شناورهای تندرو دریایی و طراحی و ساخت سیستم حفاظت از خوردگی بدنه و اجزای مغروق شناور است که در مراسمی با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده ،جانشین وزیر دفاع  و مدیر عامل سازمان دریایی وزارت دفاع  و جمعی از کارکنان وزارت دفاع در صنایع دریایی مشهد رونمایی شد.

رونمایی از دو سامانه صنایع دریایی در مشهد

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم سامانه سیستم رانش شفت متحرک  1800 اسب بخار دریایی را پیشرفته ترین نسل از سیستم‌ های رانش تندرو دریایی اعلام کرد و گفت: این سیستم با تکیه بر توان علمی و فنی متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و با توان 100 درصد داخلی طراحی و ساخته شده است.

رونمایی از دو سامانه صنایع دریایی در مشهد

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده  با بیان این که مهمترین قابلیت این سامانه مجهز بودن به سیستم هدایت خودکار است افزود: طراحی و ساخت این سامانه بر اساس نیاز نیروهای مسلح برای دستیابی به سرعت های بالاتر، افزایش قابلیت مانور شناورها و افزایش راندمان رانش در سرعت های مختلف انجام شده است.

او گفت: استفاده از فولادهای ضد زنگ با استحکام بسیار، نصب سریع و آسان، افزایش سرعت شناور نسبت به سیستم های مشابه، کاهش هزینه سوخت مصرفی، قابلیت مانور در آبهای کم عمق و افزایش انعطاف پذیری از مهمترین مزایای این سیستم است .

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با طراحی این سامانه به فناوری‌ هایی چون  طراحی سیستم ‌های رانش متحرک و  تحلیل دینامیکی پروانه های سطح رو  دست یافته‌ ایم.

او افزود: متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین به دستیابی به قابلیت طراحی و ساخت سیستم ‌های رانش متحرک از 450 تا 3500 اسب بخارموفق شده اند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با اشاره به طراحی و ساخت سیستم حفاظت کاتدی جریان تزریقی با قابلیت های ویژه برای شناورها  به همت سازمان صنایع دریایی گفت: این دستگاه راه حل هوشمندانه و سیستم دیجیتال در حفاظت از بدنه و اجزای مغروق شناور است.

سردار تقی زاده  افزود: این سیستم قابلیت تنظیم در انواع محیط های دریایی و ایجاد حفاظت مناسب از سازه را دارد  و مانیتورینگ حفاظت کاتدی به همراه جعبه سیاه اطلاعات حفاظت کاتدی شناور از قابلیت ‌های ویژه  آن است.

او گفت:طراحی و ساخت سیستم های حفاظت کاتدی تزریقی برای انواع شناورهای نظامی و تجاری کشور، امکان صادرات ،قطع وابستگی خارجی و جلوگیری از خروج ارز، از مهمترین دستاوردهای اجرای این سیستم است.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار