رییس هیات هندبال هرمزگان گفت: دومین دوره رقابتهای هندبال ساحلی بانوان کشور به میزبانی بندرعباس برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 06 March 2018

به گزارش تابناک : آیین جمشید روز سه شنبه اظهار داشت: این رقابتها با شرکت 9 تیم از استان های هرمزگان، اصفهان، فارس، بوشهر، تهران و مازندران از 19 اسفندماه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این رقابتها در این مدت در دو نوبت صبح و عصر در پارک ساحلی غدیر بندرعباس برگزار خواهد شد.
آیین جمشید تعداد تیم های فعال هندبال بانوان در سطح هرمزگان را 15 تیم اعلام کرد و گفت: تیم هرمزگان سال گذشته در رقابتهای هندبال ساحلی بانوان کشور، موفق به کسب عنوان سومی شده بود.
رییس هیات هندبال هرمزگان بیان داشت: هندبال بانوان بسیار در سطح استان فعال بوده و ما امیدواریم که که نماینده هرمزگان در رقابتهای کشوری درخشش قابل توجهی داشته باشد.
هندبال ورزشی گروهی است که دو تیم شرکت کننده در آن، هر کدام دارای هفت بازیکن هستند، از این هفت بازیکن یک نفر به عنوان دروازه بان جلوی دروازه می ایستد. 
در ورزش هندبال بازیکنان برای کسب امتیاز باید توپ را درون دروازه حریف جای دهند. در این ورزش از دست برای پاس دادن و شوت کردن استفاده می شود. در هندبال تیمی برنده است که تعداد گل بیشتری بزند.
این بازی در سال 1920 میلادی ابداع گردید. مدت استاندارد بازی هندبال دو نیمه 30 دقیقه ای است.
ورزش هندبال یک ورزش سریع است که دارای برخوردهای بدنی فراوان است.
هندبال ساحلی یکی از فرمهای هندبال است که در ساحل برگزار می گردد در این بازی که در دو یا سه ست برگزار می گردد بازیکنان باید توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند.
بیشتر قوانین این بازی همانند هندبال است و در این بازی گل بازیکن یک امتیاز و گل دروازه بان 2 امتیاز دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار