رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور گفت: 30 درصد از هزار کیلومتر شبکه آب توزیع شهرستان فرسوده است که این امر سبب هدر رفت 30 درصد آب تولیدی شده است.
کد خبر: ۵۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد سلطانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: میزان برداشت آب از هر حلقه چاه در شهر نیشابور به طور متوسط 20 تا 25 لیتر بر ثانیه است و در ساعات اوج مصرف 200 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که با پیشامد کوچکترین حادثه شاهد افت حتمی فشار و قطعی آب هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: به هیچ عنوان توان تامین آب شرب شهر را نداریم که در آن صورت مجبور به جیره‌بندی و قطع آب برخی مناطق می‌شویم اما در وضعیت فعلی اگر قطع برق یا سرقت کابل‌های برق نباشد دچار مشکل نمی‌شویم.

وی به تشریح وضعیت فعلی دشت نیشابور پرداخت و خاطرنشان کرد: نیشابور یک دشت فوق بحرانی و ممنوعه است که به هیچ وجه امکان حفر چاه در آن وجود ندارد.

سلطانی اظهار کرد: برای تامین آب مورد نیاز شهرستان عمق چاه‌های حفر شده در یک بازه زمان ده ساله از 120 متر به 230 تا 240 متر رسیده و در برخی نقاط مانند شهر خرو تا 300 متر هم رسیده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور با بیان اینکه اکنون یک بازه 30 ساله از خشکسالی نیشابور می‌گذرد، اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش در این دوره امکان بهره‌برداری از ذخایر زیرزمینی کاهش پیدا کرده و روز به روز منابع ما در حال کاهش است که این امر مدیریت تولید را دچار مشکل کرده است.

سلطانی از فرسودگی 30 درصدی شبکه توزیع هزار کیلومتری آب در نیشابور خبر داد و افزود: این امر سبب هدر رفت 30 درصدی آب تولیدی شده است یعنی توان تولیدی حدود 10 تا 12 حلقه چاه از شبکه کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار