وزیر کشور عراق بر وجود همکاری میان عراق، عربستان، کویت و اردن در تامین امنیت مرزهای مشترک و تبادل اطلاعات تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 03 April 2018

به گزارش تابناک : قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در سخنرانی خود طی افتتاح مرکز امنیتی وابسته به گارد مرزی اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ میلادی سال حمایت از مرزها، اطلاعات و همکاری با تمامی کشورها خواهد شد.

الاعرجی در ادامه افزود: مرحله پساداعش همکاری واحد کنترل مرزی و اطلاعات را می‌طلبد.

وزیر کشور عراق همچنین خاطرنشان کرد: میان عراق با عربستان، کویت و اردن برای تامین امنیت مرزها همکاری وجود دارد.

وی اعلام کرد که وزارت کشور عراق جهت تامین امنیت انتخابات آتی، مراکز آن و حمایت از نامزدها وارد عمل می‌شود و این وزارتخانه وابسته به لیست، حزب یا کاندید مشخصی نیست.

از سی دیگر و درحالی که فرمانده عملیات مشترک از ناکامی طرح‌هایی درخصوص هدف قراردادن استان الانبار خبر داد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواستار تعهد حرفه‌ای و حفظ ساختار ارتش شد.

العبادی اخیرا از مقر فرماندهی عملیات استان صلاح‌الدین بازدید و طی آن با فرماندهان امنیتی دیدار کرد و تلاش‌ها و جان فشانی‌های صورت گرفته طی مراحل آزادسازی این استان و برقراری ثبات و بازسازی آن را ستود.

وی خواستار تکمیل تلاش‌ها برای بازگرداندن تمامی آوارگان به منازلشان و سرعت بخشیدن به روند فراهم کردن خدمات اساسی و اصلی که جزو حق و حقوق آن‌ها است، شد.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار افزایش تلاش‌های ملی پس از پیروزی این کشور علیه داعش جهت برقراری ثبات و تقویت اعتماد شهروندان در کشور و موسسات آن و همچنین احترام به قوانین و رهایی از تفکر تروریستی شد.
در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد که گردان دهم ستاد اطلاعات نظامی موفق به انهدام گروهک تروریستی که برای انجام عملیات تروریستی در مناطق مختلف برنامه‌ریزی کرده بودند و نیز دستگیری تمامی اعضای آن در دو منطقه "بو علی" و "بو شعبان" در "الرمادی" شدند.

طبق گزارش این بیانیه، این عملیات با استناد به اطلاعات به دست آمده و نفوذ به این گروهک و نزدیکی به افراد تحت تعقیب از سوی دستگاه قضایی اجرا شد.

در همین راستا، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد که نیروی امنیتی به تازگی عملیاتی گسترده در منطقه "الخلاویة" بعقوبه جهت پیگیری بقایای داعش آغاز کردند.

وی در ادامه تاکید کرد که این عملیات در چارچوب عملیات بی‌وقفه فرماندهی عملیات دیالی برای نابودی بقایای داعش در این استان صورت گرفته است.

یحیی رسول، سخنگوی عملیات امنیتی مشترک نیز تصریح کرد که این عملیات منجر به کشف دو مکان متعلق به گروهک‌های تروریستی در منطقه "الصخیره" شد.

در همین راستا، دادگاه کیفری مرکزی عراق اخیرا حکم اعدام شش زن ترکیه‌ای را به اتهام "پیوستن به گروه تروریستی داعش" و حمایت از آن صادر کرد؛ این در حالی است که یک زن دیگر به حبس ابد محکوم شد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار