عزیز قاسم زاده در مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : برای احیای حافظه موسیقایی ایرانیان اجرای نغمه های مانایی را که متاسفانه بنا به دلایل مختلف امروز کمتر به آنها رجوع می شود به عنوان چراغی برای روشن نگاه داشتن و گم نکردن طریقت درست موسیقایی در برنامه گنجانده ایم .
کد خبر: ۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ 18 February 2015
 این هنرمند و خواننده موسیقی اصیل ایرانی ساکن شهر ساحلی انزلی بعنوان سرپرست 'گروه موسیقی ایرانی سپهر ' روزهای 30 بهمن و اول اسفند در انزلی و روزهای هفتم و هشتم اسفند در رامسر به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

بخشی از آهنگها ساخته خود عزیز قاسم زاده در دستگاه شور ، نوا و آواز بیات ترک با تنظیم اسماعیل ملاپور و بقیه نیز آثار فاخر موسیقی کشورمان با تنظیمهایی جدید است .

عزیز قاسم زاده در مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : برای احیای حافظه موسیقایی ایرانیان اجرای نغمه های مانایی را که متاسفانه بنا به دلایل مختلف امروز کمتر به آنها رجوع می شود به عنوان چراغی برای روشن نگاه داشتن و گم نکردن طریقت درست موسیقایی در برنامه گنجانده ایم . 

وی افزود : مقوله آواز ایرانی مقداری مورد ستم شنیداری قرار گرفته و مخاطبان و دست اندرکاران موسیقی به سراغش نمی روند و بیشتر به سمت تصنیف روی آورده اند .

وی در خصوص بخشهای مختلف کنسرت توضیح داد : بخشی از برنامه به آثار شاعران معاصر چون حسین منزوی ، محمد علی بهمنی ، قیصر امین پور اختصاص دارد و اشعاری از بزرگانی چون معینی کرمانشاهی ، پژمان بختیاری ، ابوسعید ابوالخیر نیز در ادامه اجرا خواهد شد.

این هنرمند گیلانی خاطرنشان کرد : سه آواز در این برنامه گنجانده ایم که یکی به شکل سنتی اصیل با سه تار اجرا می شود .

قاسم زاده اظهار کرد : برای نخستین بار روی ترانه آوازی ساخته شده و به صورت مرکب خوانی اجرا می شود و جواب آواز به صورت گروه نوازی طراحی شده است.

به گفته وی آواز دیگر هم از غزل امروز است که با گروه نوازی اجرا می شود و سعی شده تحرک آواز بیشتر شود تا حالت ریتمیک پیدا کند و در عین حال از اصالت خود دور نشود .

وی ادامه داد : در قالب این برنامه هفت تصنیف در دو بخش اجرا می شود که آثار خاطره انگیز گذشته با تنظیم جدید و دو تصنیف شامل ( داغ جدایی ) با شعر رهی معیری در شور و بیات ترک و تنظیم ملاپور، تصنیف دیگری در دستگاه نوا با شعر (به کجا چنین شتابان) دکتر شفیعی کدکنی ساخته خود من با تنظیم اسماعیل ملاپور است.

قاسم زاده خاطرنشان کرد : یکی دیگر از کارها اجرای دو نوازی سه تار و تنبک از ساخته های اسماعیل ملاپور بعنوان بخش بی کلام برنامه است .

وی اظهار کرد : اعضای این گروه را اسماعیل ملاپور ( تار و سه تار ) ، صبا صفری ( سنتور )، سروش جمشیدی ( تنبک ) ، پیمان شعبانی ( کمانچه ) ، محمدجواد فرج زاده ( نی ) و عارف کوهی ( عود ) تشکیل می دهند.

کنسرت گروه موسیقی ایرانی سپهر در انزلی از ساعت 19 روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 30 بهمن و 1 اسفند ماه 93 در سالن شهید چمران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی واقع در خیابان معلم ، و هفتم و هشتم اسفند در هتل بزرگ رامسر اجرا خواهد شد .

این برنامه همچنین دوم و سوم بهمن در سالن ارشاد شهر لنگرود اجرا شده و پیش از این نیز کنسرتهایی توسط این گروه در شهرهای رشت ، انزلی و سیاهکل اجرا شده است .

عزیز قاسم زاده ، متولد 1358 شهرستان رودسر ، مبانی آواز را از استاد حمید رضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و استاد علی جهاندار آموخت .

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و مدرس این رشته در مدارس انزلی است سابقه فعالیت روزنامه نگاری در عرصه موسیقی را نیز دارد که حاصل آن گفت و گوهایی با استادان موسیقی ایران همچون استاد محمد رضا شجریان ، استاد ایرج خواجه امیری ، استاد اکبر گلپایگانی ، استاد ناصر مسعودی و استاد عباس خوشدل است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار