نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: اراضی شهرستان کرمانشاه جهت کاشت ذرت دانه ای مستعد هستند.
کد خبر: ۵۸۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 08 April 2018

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در راستای حفظ منابع پایه و بهره برداری بهینه از منابع آبی در سال زراعی جاری، عقد قرارداد تنها با کشاورزان ذرت کاری که دارای پروانه بهره برداری مجاز از اداره امور منابع آب می‌باشند، انجام می‌گیرد و از این رو برنامه کاهش سطح زیر کشت ذرت و افزایش راندمان مصرف آب و در نهایت افزایش تولید در واحد سطح در سال زراعی جاری دنبال خواهد شد.

حاتمی اظهار داشت:در سال زراعی گذشته ۹۹۲۴ هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید ۹۱۰۰ کیلو گرم در هکتار زیر کشت ذرت دانه‌ای قرار گرفت و از این سطح ۸۹ هزار و ۳۱۸ تن ذرت دانه‌ای برداشت شد و ذرت بذری در سطح ۲۰۶ هکتار با میانگین ۳ تن در هکتارکشت شد و از این سطح مقدار ۶۴۰ تن در مجموع ذرت بذری برداشت شد.

وی خاطر نشان کرد:پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت ذرت دانه‌ای برود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد:رقام ۷۰۳، ۷۰۴، BC و سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه‌ای در شهرستان کرمانشاه، مناسب‌ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه‌ای در این شهرستان را از اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن را نیز مهر ماه است .

وی افزود:روش کاشت ذرت دانه‌ای در این شهرستان کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.

نوربخش نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره‌های کارشناسی جهت افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‏و تأمین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی را از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ‏ ذرت کار برشمرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار