مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از وجود ۱۱ بافت تاریخی ثبت ملی شده در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 10 April 2018

فاطمه دانش یزدی با اشاره به اینکه بافت‌های تاریخی استان یزد از ارزشمندترین بافت‌ها به لحاظ قدمت تاریخی و ارزش هنر معماری به شمار می‌روند، اظهار داشت: نیمی از بافت‌های تاریخی ثبت ملی شده کشور، متعلق به استان یزد است.

وی عنوان کرد: مجموع مساحت بافت‌های تاریخی ثبت ملی شده در استان یزد بالغ بر ۵ هزار هکتار است که این میزان، نیمی از بافت‌های تاریخی ثبت شده ای است که در تمام استان‌های دیگر وجود دارد.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۱۱ بافت تاریخی ثبت شده وجود دارد و سه بافت دیگر نیز در حال تکمیل پرونده برای ثبت ملی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: بافت‌های تاریخی ثبت شده مربوط به میبد، ندوشن، یزد، احمد آباد اردکان، شریف آباد اردکان، حصار داخلی اردکان، حصار خارجی اردکان، چاه افضل اردکان، ترک آباد اردکان، سرو سفلی اردکان و بافت تاریخی شهر ابرکوه است.

وی ادامه داد: بافت تاریخی شهر میبد ۵۶۰ هکتار است که بعد از بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۰ هکتار، بزرگترین بافت تاریخی استان یزد به شمار می‌رود.

دانش یزدی، مساحت بافت تاریخی ندوشن را نیز ۱۰۰ هکتار و مساحت بافت تاریخی شهر ابرکوه را ۱۶۲ هکتار اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: سه بافت تاریخی دیگر نیز در آستانه ثبت ملی است که شامل دو بافت تاریخی در دو محدوده شهرستان خاتم و یک بافت تاریخی در شهرستان مهریز است.

دانش یزدی ادامه داد: وضعیت در بافت‌های تاریخی استان یزد در حال بهبود است و به نظر می‌رسد اتفاق مثبتی در بافت‌های تاریخی این استان در حال وقوع است.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم بتوانیم تحولات خوب و مثبتی را در راستای توسعه گردشگری و حفظ و احیای ارزش‌ها و سبک زندگی مردم رقم بزنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار