مدیرکل گمرکات استان یزد گفت: سال گذشته دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۳۰ تن کالا به ارزش ۵۲۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۹۰ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادرشده است.
کد خبر: ۵۹۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 01 May 2018

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های گمرکات استان یزد در سال جاری گفت: افزایش صادرات غیرنفتی کشور، تسهیل و تسریع صادرات و تسهیل ترخیص کالای واحد‌های تولیدی ازجمله برنامه‌ها و اولویت‌های سال جاری است.

محمدحسین سلمانی با اشاره به آمار صادرات و واردات استان یزدافزود: سال گذشته دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۳۰ تن کالا به ارزش ۵۲۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۹۰ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادرشده که ازنظر وزن ۱۵ و ازنظر ارزش ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۶ هزار و ۴۰۳ تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۸۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات یزد به کشور واردشده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ازنظر وزن هشت و ازنظر ارزش ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان یزد با تأکید بر اینکه گمرکات استان در چارچوب برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب‌وکار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مهلت ضمانت‌نامه برای مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی موردنیاز واحد‌های تولید، شرکت‌های دنش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توان‌بخشی حداکثر ۱۵ بهمن ۹۷ در نظر گرفته‌شده است.
سلمانی در ادامه تصریح کرد: پذیرش کالا‌های ورود موقت واحد‌های تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات از دیگر تسهیلات گمرک در سال حمایت از کالای ایرانی است.

وی بیان داشت: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی طی سال گذشته به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، اکسید مولیبدن، سنگ مصنوعی، موکت و شیشه ساختمانی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده‌ترین مقصدکالا‌های صادراتی استان یزد عنوان کرد و اضافه کرد: مبدأ کالا‌های وارداتی به استان به ترتیب کشور‌های چین، ترکیه، ایتالیا، جمهوری کره، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، هند، قبرس و امارات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار